Friday, July 22, 2011

Explorace yang Kontroversi

بسم الله الرحمن الرحيم

Ingat lagi 27 Februari 2011 di mana Explorace PRD berlangsung ketika hening pagi... errr sebelum ni member ajak² aku cakap taknak! Adalah dalam dua minggu Saleh, Zai & Syahmi tak cukup sorang ahli,,, tanya orang semua taknak,,, last² minit aku tetiba setuju,,,*aku tak ingat camne boleh setuju* tapi aku cakap ngan dyowang aku ni mungkin tak membantu,,,hehehe

Syahmi - Zai - Muezz - Salleh

Rancang team aku nak pakai baju merah,,, dan ada satu lagi team pihak lawan aku, member aku gak,,, mungkin aku masuk sebab nak lawan dyowang kowt*tak ingat lah,,hahaha*
Sebelum pertandingan bermula, setiap kumpulan akan diberi reben, ada warna hijau,merah,biru *errr taak ingat lah* dan reben tu lah akan dapat tugas yang berbeza... Kumpulan aku dapat warna hijau... Then sebelum bermula, setiap kumpulan kena buat trademark masing²...adehhh tu yang malas,,, bagi 5 minit untuk bincang trademark,,, last² guna trademark macho,,,huhuhu kesat dahi tiga kali then sikat rambut guna tangan,,,hahaha


Apa yang kontroversinya explorace ni? hehehe OK bila bermula je pertandingan ni,,, terus ambik kad tugasan, tak silap ia tertulis kawasan hijau luas,,,err entah ek,,,,huhu tapi kat KMM ade dua kawasan camtu,,, satu di astaka dan satu lagi kat padang golf... yang kumpulan hijau semua salah faham pergi ke checkpoint salah....hahaha pastu orang penjaga checkpoint pun tak cakap salah... so ingat betul lah, macam yang dijangkakan...

Penat weyh!!!!

1st tugasan adalah si penjaga akan bisik satu ayat dan pemain akan menyampaikan dengan membisikkan ke telinga rakan mereka,,, dan aku lah orang 1st yang dapat informasi tu,,,, tengah penat² kena bisik plak,,, dan hampeh sampai orang kedua dah salah,,, padahal aku bisik ayat yang betul,,,hehehe kena denda cari gula² kat padang bola...hehehe then kena sapu tepung kat muka,,, macam ape dah...
2nd kena pergi dataran plak, tugasan kena cari reben yang sama macam kita punya reben iaitu warna hijau,,, hampeh betol warna kuning hampir cam hijau,,, yang geramnya reben orang senang jumpa, tapi reben sendiri susah giler!!! pastu kena menyanyi atau menari hindustan,,, benci!!! serius malu giler dan kelakar,,,hahaha
3rd kena pergi kafe B,,, hahaha ok la bab makan memang best tapi bayangkan kalau tengah penat tercungap cungap macammane nak makan,,, serius benci giler,,,hahaha makanan dia adalah biskut marie, timun, bawang, sos, limau kasturi errr ape lagi ek,,, aku just sempat makan biskut dan bawang,,, yang laen Salleh yang habiskan,,,hahhaa siyes macam nak muntah!!!
4th, 5th dan 6th malas nak cerita,,, kena pergi perpustakaan, HEP dan kuliah jawab teka teki,,, sejarah, carta organisasi dan teka teki.... bab teka teki aku senyap je,,, aku lemah bab ni...
7th kena pergi kelas tutor yang banyak tu,,, cari simbol.... ape ek lupa larh,,,hahaha ok la yang penting ada simbol orang senyum....hehehe ada 3 tigkat bangunan tu,,, so pandai² la kitaorang cari,,,
8th kena teka batu dalam air yang ade tulis PRD,,,haha Salleh hebat, tekaan sekali,,, alhamdulillah dan hadiahnya kita kena bawa biskut 5 keping jangan sampai rosak,,, perhhh dan terus ke penamat!!!

Sampai je....eh no bape ni,,, tettttttttt mana lagi satu chekpoint? dia ada 9 checkpoint sepatutnya,,, masa tu pengadil kata tak pe dahh kire halal sebab semue kumpulan reben hijau sama camtu,,,hahaha


Dah lama rehat,,, tetiba semua kumpulan reben hijau dipanggil untuk main semula,,, perhhh tak sanggup!!! Then apa lagi,,,terus berlari ke checkpoint pertama sepatutnya,,,hehehe giler jauh tempat dia!!!

OK finally group aku dapat no. 2... Alhamdulillah.... ok la tu,,,,

Sedikit pandangan aku pada ahli kumpulan.....
Salleh stamina aku dengan dia sama jerk,,, hahaha lemah! Dia banyak kali menyalahkan diri sendiri sebab dia lari lambat,,,sebab kitaorang kena tunggu ahli kumpulan cukup baru boleh melakukan tugasan... tapi dalam tugasan dia banyak membantu!!! Tahniah!
Syahmi plak penguat semangat! camne nak cakap ek.... kira dia kata,,, takpe kita satu pasukan, kalah menang tak kisah yang penting kita enjoy,,, bukan salah kau,,,
Zai ni kuat dari segi fizikal lar,,, lari laju... ok not bad,,,
Muezz plak...??? haha aku tak banyak membantu lar,,,, just sikit je,,,hahaha



Haaaaa ok sangat penat... ni dah rilekkkk dah abes,,,
Sumber gambar dari Adieya Ahmad

No comments: