Wednesday, March 24, 2010

Apa Yang aku Inginkan......(part 1)

بسم الله الرحمن الرحيم

Apa yang aku inginkan apabila aku sudah dewasa nanti (lebih tepat lagi suda ada rumah sendiri/berumah tangga) hehehe memikirkan terlalu jauh~  

Tak lain tak bukan haiwan peliharaan la,,,apa lagi.... Ok tengok pic bawah ni,,,

2 ekor arnab ni adalah kepunyaan adik aku,,, Coklat is Teta, Putih is Comi ^^
Aku suka Teta walau tak secantik Comi sebab Teta lebih manja dan tak nakal
Kalau Comi, aku sangat la 'tension' apabila mahu menjaganya!!!


Ni plak pets cousin aku,,,Sugar Glider n Kucing yang sangat setia dan pintar!
I very like2 this pet coz its bery tame n cute,,,wahahaha geram! QT si kucing & Molly si tupai terbang!

Pet aku yang paling aku takkan bagi sape2! Lola dan anak2 ny & Lalo yang sedang nyenyak tido...
Aku suka habit mereka lagi2 Lalo, bila lapar dia akan lari marathon keliling sangkar,,,hahaha kelakar la (bukan sangkar kecik ni) Lola n ank2 plak akan tunggu depan pintu,,,macam kebulor tak makan seminggu padahal da bagi semalam,,,


Ohhh My Iguana,,,I had to give you to my friends to take care of you....
Waaaaa pleaseeee I dont have anytime to take care it! -.-

Gambar2 kat atas ni adalah pet2 yang aku dah rasa & pengalaman membela nya....Mereka2 ini la satu ketika dahulu permintaan aku dari dulu untuk membela,,,Alhamdulillah tercapai jugak.... Tapi dalam dunia tiada yang sempurna...masih ada lagi yang aku inginkan belom tercapai dan kadangkala terlalu tinggi & tidak munasabah,,,hehehe
Haaa comel kan? Anda geram tak? Ferret adalah spesis memerang,,,hu~ perangai macam kucing,,,tu yang tak boleh tahan!!! Tapi membuat kan aku tidak tercapai untuk membela nya kerana....harganya yang sangat MAHAL!!! Tunggu aku!

Arghhh dari dulu ni la 1st pet kucing yang aku nak sangat2 bela!!! Bila tengok gambar2 ni rasa meluak2 nafsu ingin membelanya!!! Kenapa la citarasa aku begitu tinggi sekali....?! OK tunggu aku kucing2 ku... ^^

Tak lupa juga impian aku yang sangat tersangat merepek untuk  dimiliki iaitu :

Red Panda,,,kecik je binatang ni,,, super duper COMEL!!!

Tak mustahil kan Kanggaru dijadikan sebagai haiwan peliharaan.....?

Ok la,,,tak dapat dinafikan orang akan kata aku gila nak bela SInga ni,,,hehehe tapi masih ada lagi cara yang sesuai iaitu kerja kat zoo ataupun tempat Pemuliharaan dan Pemeliharaan.
Puas dowh pelok singa ni!!!!

Waaa binatang ini sangat COMEL!!! Fennec Fox namanya...
Dia ni spesis anjing kah?

Hahaha binatang ini turut COMEL,,, pergerakan yang slow~ membuatkan aku tertarik pada Koala ini.

Burung aku tak berapa minat sangat tapi burung ini aku sangat suka sebab kebijaksanaan dan kesetian yang dia curahkan kepada manusia membuatkan aku jatuh hati pada Burung KakakTua/Macaw ini.

Penguin ini sangatlah tidak logik,,,haahah masih ada jugak cara lain untuk aku mendapatkannya kan...
Penguin yang Cute Mute !!!


Lemur/pukang yang pernah aku dekati,,haha dekat je tapi tak sentuh pon...sangat jinak macam monyet!!!

Skunk tidak mustahil bagi pencinta haiwan untuk membelanya, di luar negara,,,Aku tengok mereka membela,,,adusshhh jeles aku,,,geram grrrr....Bulu dia yang sangat lembut~

Ok rusa ini sangat lah boleh untuk membela nya,,,kat Malaysia pon boleh....Tunggu aku!!!

Cute tak Sloth ni? haahah geram tengok kecomelan dia ni... Binatang ini sangatlah malas n sangat super duper ~slow~

Ok la,,,itu je kowt impian aku yang merepek tetapi tidak mustahilllll..... So, siapa2 yang kerja kat zoo ataupun tempat2 'conservation' panggilah aku untuk bekerja di sana,,,plssssssssssss
Patutnya aku yang cari kerja jumpa mereka...hahaha
Tapi kan kalau anda2 semua tengok yang aku inginkan tu,,,apa patut aku buat & lebih logik dan mudah,,,,? Di fikiran aku hanya ada perkataan ZOO sahaja,,,hehehe Nak buat Zoo? hoooo berapa juta mau keluar modal maaa,,,,Binatang seekor saje makan beratus ribu....errr tak mustahil bagi aku!!!

7 comments:

iemahim said...

hype.....minat sgt sme itu hedgehog...
ermm, dlu beli kat mne n how about price......snang x jge....skang da bper ekor, x rse nak jual ke....huhhu, ermmm, if hve anyting about dis animal share wif me ya, cause memng nak bela, tp tkut kwasan kat cn x sesuai....tq;p

srikandiabubakar said...

Sya doakan awak dpt capai impian awak..mmg comel2 suma binatang tu..tba2 rsa geram plak..trutama penguin..he2

Usagi said...

banyak tue hajat yg xtercapai lagi....xper2 nnt bila da keje bli ler bnyk2 binatang yg termampu.

sy pun rasa nak bela gak menatang2 tue....sugar glider, ferret, norwegian forest cat, savvannah, bengal etc....tapi xdak doit gak...hahaha

skang nie nak kumpul doit dulu ble arnab yg best...breed lionhead, teddy bear, anggora, woodytoy,etc.

sama2la kita kumpul doit utk menatang2 tue....be d animal's slave...huhuhu...

muezz@blaz said...

>>>iemahim
erm beli kt mudah.com.my,murah ckt dlm rm120,,jge agk susah r,jual rse x sbb syg,,,hehehe g la surf my another blog http://tipshaiwan.blogspot.com

>>>srikandiabubakar
insyaAllah,,thanks! penguin mmg comel

>>>Betta sp
yeah the spirit!!!

iemahim said...

ok....tq...;p

bom said...

nak hedgehog!!!
:D :D

owh penguin is mine..
org len xleyh bela~!
:|

muezz@blaz said...

>>>kak aisyah
erk nak gak!!! ;-p