Thursday, May 19, 2011

Last Trip with H3P5

بسم الله الرحمن الرحيم

Masih ingat lagi pada bulan Mac dah mula ramai praktikum masing2 pergi bermalam kat pantai2 yang indah kat Melaka tuh,,,hehehe 
Praktikum aku awal2 dah rancang nak pergi Genting Highland tapi tak jadi sebab ramai parents tak kasi,,,kehkehkeh yelaa semua anak2 manja la katakan,,,huahuahua
Lepas tu rancang nak pergi pulau la, bandar lah,,, last2 pantai di Melaka sahaja,,, lagi mudah kan...

Tanggal 18 Mac 2011 kami pergi ke Pantai Pangkalan Balak. Hahaha aku sangat ingat lagi disebabkan 2 kaum Adam ni dalam praktikum aku,,, semua bermasam muka sebelum bertolak,,,hahhaa mana tak nya,,, rancang pukul 3 petang tapi kami sangat lambat,,,hehehe sori la,,, dah kena beratur dengan praktikum lain sebab transport van hanya ada beberapa sahaja! Last2 bertolak dekat pukul 6 petang,,, haaa lama tak kitaorang tunggu,,,? huhuhu aku takpe je sebab ramai member praktikum lain (juga kat situ tunggu van) aku berborak,,, lagi2 kat situ ada Dean,,,memang jadik r,,, memang kesian masa tu dak2 kelas aku,,, hohoho nak buat camne,,, dah berlaku,,, IM SORRY ^^

Syafira-Farah-Nur-Nora-Zaren-Pqa-Anna-Farhana

Gambar di atas tu menunjukkan Syafira memang sangat penat tunggu berejam jam,,,hehehe ade 2 bus stop kat situ,,,satu seberang jalan,,,dan kami terpisah,,,hehehe Gambar bawah ni plak dah selamat naik van,,,haaa Alhamdulillah sangat lega ketika itu~ Masa ni lah aku sampaikan pesanan dari Pn. Zabariah sebab tadi dia telefon tak dapat join,,,so dia tinggalkan pesanan,,elok2 dan jangan mandi kat laut tengah2 sangat,,sekarang musim hujan,,, Yup time ni tengah musim berlaku tsunami di Jepun dan gegaran sampai sikit kat Indonesia,,,!

Baru nak senyum lebar~
tapi Anna plak tengah dilemma kowt,,,hahaha

Sesampai di destinasi,,,hooo~ not bad r,,,cuma chalet kitaorang tak secantik & selesa macam member2 aku yang lain even harga SAMA!!! Untuk pengetahuan korang,,,aku berkongsi dengan 2 orang dak praktikum lain, tapi petang tu berduyun2 lar member dia datang,,,errr serius sangat tak selesa,,,! sebab tak satu kepala tapi tak kesah lar, yang penting aku enjoy dengan classmates ^^

Haa candid!!! Tapi background gambar kedai la plak bukan pantai~

Gambar di atas sangat limited edition! Susah aku nak dapatkan gambar ni dari ownernya,,,hahaha waktu dah petang dalam pukul 6.30pm semua lapar, makanan tak sampai lagi,,,kitaorang pun jalan lar tepi pantai,,,syok giler dengan angin nya,,,hehehe dah lapar tu singgah la beli burger dan ice blended!!! ^^ meredakan kelaparan sebentar~

Buat air dengan pinggan,,,kehkehkeh
Takdak senduk lar,,,hohoho~

Perhhh wa cakap lu... makanan sampai lambat!!!! Pukul 9 baru sampai... Tapi bagos boleh Isyak dulu. Tiba2 Cik Azrul mesej aku,,, lebih kurang bunyi camni la
"cikgu sebenarnya ade keje tapi takpe cikgu cube datang n korang takyah lah simpan ape2 makanan untuk cikgu, Kalau cikgu dapat tengok korang semua malam ni, cikgu dah cukup hepi. Muezz jaga budak2 kelas baik2. Sekarang ni musim hujan, Kalau ada pape hal bagitau saya"
Aku tunjukkan mesej tu kat dak2 ney,,,semua rasa sangat terharu...hoho~ Cik Azrul la paling sporting, perangai cam dak2 lagi,,,hehehe

Bersama Ciz Azrul

Persedian menghidupkan api adalah keje die

Ketika ini aku dilantik sebagai Abuya dan Syafira sebagai Mama

Ayam kitaorang ^^

OK sekarang tengah hangat dan air liur aku tetibe mengalir la plak,,,ermmm
Macam2 hal berlaku,,, -.-' makanan sampai lambat, pastu nasi goreng boleh plak terlupa nak hantar,,, nasib kami semua dah kenyang,,,tapi buat penat jerk tunggu ayam BBQ tak makan sebab nak makan ngan nasi,,grrr dan keesokkanya plak nasi lemak eksiden sebab orang yang hantar kemalangan,,, haa tu takpe dimaafkan,,,hehhe sememangnya servis pada hari itu sangat tak memuaskan,,,nak murah & mudah punya pasal,,,tak kesah lar janji enjoy ;p

Lepas makan,,,masih banyak lagi ye makanan tu,,, kitaorang cadang nak main permainan yang dah dirancang sambil bawak makanan semue tu ngan air skali,,, Lepak tepi pantai main game TRUE OR DARE! tak suka game ni sebab kena cakap benda yang benar,,, erk kalau tipu orang bukan tahu punnn,,, tapi tak best lah kan kalau camtu,,,hehehe OK bila turn aku yang kena DARE,,, -.- kena wat chicken dance,,, tak suke kowt,,,hahaha dan apabila kene TRUE?
Tahu apa soklan yang diajukan,,,, mesti lah soklan yang sangat biase sampai boleh bosan kalau main game ni berulang2 kali dengan orang2 yang berbeza!

Soalan 1: Sape kat KMM ko minat?
Aku : (agak lama aku jawab,,,penuh dengan alasan) Ok lah,,, dia budak H1P* hahaha
Soalan 2: Sape name dia & camne ko boleh kenal dia? Cube explain siket
Aku : Hoho~ ok lah,,, dia dak  ***,, 1st time jumpe dy mase ade ceramah *T*... OK da cukop! Aku just minat tapi aku tak teringin nak berpacaran ngan dia pun ea,,,just malam ni saje,,,pasni jangan nak bukak citer ni lagi... [Saat tu semue riuh cakap #haaa aku kenal dia!!! (mampus aku dak2 ni kenal -.-') #apsal camtu plak lah #ko taknak cube ke #dia sangat ok,,,aku sokong kalau kau dengan dia,,,(hahaha tak boleh belah lah semue tu)]
Aku memang tak boleh bohong sebab benda ni ade 2 orang kelas aku dah tau -.-'

Haaa selesai maen game ni kitaorang berborak then jalan2 tepi pantai sambil ambil gambar,,,malam tu sunyi sangat,,,dengan anginya yang sepoi~ best2!


Aku rase pengalaman camni je kowt ade kat Matriks,,,tak tahu la nanti kat universiti camne ek,,, sedang memikirkan suasana camne...errr sesungguhnya aku takkan lupa korang wahai H3P5 ^^
Sanggup korang terima aku kehkehkeh perangai ntah pape je kan aku,,, ;p

 Khas untuk korang,,, bukan senang nak buat slide show berbayar ney tau tak?!!!

No comments: