Thursday, October 6, 2011

YES Terbaek!!!

بسم الله الرحمن الرحيم


Apa ni? Aku dah ada broadband, kat kolej pun ada wifi tapi kenapa nak ada Broadband 4G Yes? Errr aku anggap ia percuma la senang kata,,,, tak ambik sangat rugi kan... tapi baca info dibawah ni


YES ianya Percuma
Pelajar baru semester ni dapat percuma broadband ni sebab UPM dibawah program EPP. Dah tu kitaorang dapat 300MB percuma dan setiap bulan dapat RM9! Lumayan bukan? So apa kata ambik je,,,hehe tapi percuma ini hanya bagi pelajar universiti je r yang di bawah program EPP tu... dan kalau dah guna melebihi RM9, kena topup sendiri lar hahaha

YES ianya Laju
Kenapa laju? Sebab masih tak ramai yang guna 4G Yes ni,,, kelajuan 4-6Mbps tanpa throttle! Tapi serius laju amat, kalau tengok video kat Youtube takde buffering langsung! Hahaha dan kredit pun mengalir tanpa sekat sekat la,,,haha

Mari kita tengok caj kadar yang ditetapkan...

9sen/3mb = 3sen untuk 1mb usage
5gb usage = 5000mb x Rm0.03 = RM150
Mahal tak? Pada aku ok kowt tapi dia tetap mahal berbanding broadband lain seperti P1Wimax-Maxis-Celcom-Digi

Setakat ni, hanya beberapa tempat je la yang ada liputan 4G Yes ni, Universiti yang ada liputan setakat ini -adalah UPM-UKM-UM-UTM-Utar...




3 comments:

-SimPle_Mzrins said...

info menarik muezz..coz aq pun tak tahu..aku main pakai je ni..Hehehe..p law nak jimat aku pakai uspot..huhuhu..pepun thanks ar beb..^-^

Oasis said...

Untung la student upm skrg... Kitaorg dulu tak de pun dibekalkan secara percuma..heheheeh. YES ni kat mana2 ada coverage ke?

muezz@blaz said...

@mzrins : aku ambek dr blog org len gak,,hehe

@oasis : kat peta tu ade,,,takat lebuh raya situ je...