Thursday, October 6, 2011

Kecewa + Gembira = ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Ahad 2Okt lepas, UPM macam² buat aktiviti,,,,, geram plak cam takde tarikh lain je,,haha yang dirancang nak pergi adalah Dogathon tapi tetiba diberitahu bahawa ada Starting School! Memang aku sumpah serana je program tu,,,haha *jangan caye plak,hahaha*

Pagi tu bangun dengan takde semangat langsung -.-' dah la kena bangun seawalnya, pastu tetiba pakcik bas kata, "Bas akan datang lepas 1 jam nanti, tu lah sape yang tak tahu tak tengok jadual memang susah"
dalam hati aku berkata, "wahai pakcik ku, kitaorang tahu lah, masalahnya bas tu macam ikut time je selalu, dan saya yakin bas tu jap lagi datang memandangkan tadi masih ramai yang tak dapat naik, takkan pemandu bas tu nak biarkan saja kan,,,"
Kenapa susah nak dapat bas? sebab Fakulti Pertanian ni jauh, terpencil dan keluar dari UPM kerana nak bersebelahan dan dekat dengan ladang ternakan kami,,,hehe

Sampai je fakulti, terus pergi tengok senarai nama masuk group mane. OK hampa sekejap sebab langsung tak kenal budak² satu kumpulan.... Masuk je kelas, ok sorang budak cina yang kenal,,bole laa
Tetiba datang lagi sorang lelaki duduk sebelah aku, berkenalan apa semua dan komen sana sini tentang Starting School yang bosan ney,,,haha

Jam 8.30am, fasi pun masuk yang diberi nama Prof Madya Dr Faizah Abood. Sangat happening orangnya, dan disitulah bermulanya hati aku tertarik padanya,,,hahaha Perkara biasa adalah breaking ice! Yup sangat best ye cara dia mengendalikan acara breaking ice tu yang selalu pada aku sangat errrrrr *tak boleh nak cakap* haha

Menulis kelemahan dan kekuatan diri

Mengenai slot ini, setiap orang mesti mempunyai kata adjaktif untuk nama masing²,,, kalau nama aku Muezz, so kena cari perkataan English yang bermula huruf M,,,, punya lah payah aku mencari sebab aku tak banyak word dalam English ni, member sebelah tu Muz dah ambik Mystery Muz dan depan aku Mystical Mar... last² aku ambik word Majestic! hahah Majestic Muezz ;p
Slot ini aku menerangkan lah segala kelemahan aku dan kelebihan,,, aku pun menceritakan sedikit tentang aku ni seorang Pecinta Alam then aku pun elaborate lah isi aku tuh,,,best ^^ dan last² sebelum kelas habis semua bagi kertas mahjong kat aku sebab aku care tentang alam kan, taknak sepah² dan cemarkan alam,,, cehhh abes korang ni tak nak jaga alam la ney,,, -.-' hhahaa




Seperti biasa lah kan presentation bagai dalam teamwork. And im think im more better to do this things. Cuma role play aku memegang watak just yang simple tak banyak kerenah seperti pekerja yang kena marah buat proposal,,haha lagi satu role play, aku menjadi sebagai pencerita sahaja but in English >.<


Lepas role play tentang lagu yang diberikan, kami dipersembahkan video klip lagu tersebut

Kumpulan kitaorang selalu keluar lambat waktu rehat sebab fasi kitaorang tak ikut modul,,, buat aktiviti sendiri tapi tetap konsep yang sama,,,hehe kitaorang diberi lirik lagu Firework by Katy Perry,,, haha slot yang ni sangat lawak sebab semua kena speak dalam English dan aku plak dilantik jadi bendahari untuk memungut denda sesape yang cakap bahasa Melayu,,, serius sangat SPEECHLESS,,,haha paling lawak apabila aku nak cakap lagu ni ayat yang atas tu just bunga², part korus baru isi sebenar,,, aku tatau nak cakap apa, then aku cakap je Flower Flower,,,hahahaha semua gelak tak benti²,,,aku tak boleh ingat time tu,,,huhu


Permainan ni lah paling last sekali,,, kalau aku ditempatkan kat situ,,,hmmm sure aku kalah,,,haha sebab dia kena paham apa yang Fasi tu cakap dalam bahasa Inggeris,,, dan nasib aku jadi pembantu je kat situ,,,hehe

Overall program ni sangat menyeronokkan,,, sebelum tu dah tensyen kan,,, aku dah tak kisah tak dapat pergi Dogathon,,,huhu banyak yang aku dapat dari program ni,,, soft skill, communication skill and more,,,

Dogathon tu tengok gambar pun jadi lah,,,hehehe


1 comment:

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

aku pun sama...
tgk dogathon kt pict FB jerk...
huhuu~~~~
:'D