Monday, August 29, 2011

My Beloved H3P5

بسم الله الرحمن الرحيم



Assalamualaikum dan salam sejahtera ex-classmate H3P5 ^^ ini bukan lah wasiat atau pun surat pemergian aku,,,haha tapi hanyalah post special untuk korang... Sebelum korang pergi sambung belajar, walaupun ada yang dah melanjutkan pelajaran tempat lain tapi aku tetap nak sampaikan pada korang,,,kehkehkeh sebelum tu jangan fikir aku ni touching plak ea,,, hahaha

------------------------------

AM
1st time aku jumpa kau, perhhh aku fikir Am ni dah kenapa, mencarut tak habis². Nak nak kat Saravanesan tu, apa boleh buat kau classmate aku, aku rasa dengan kau macam tak boleh ngam. Tapi lelama okay je... hahaha Kau lah member aku yang 1st perangai yang giler tapi masih boleh berkawan dengan aku. Ingat lagi kau ajak aku baca al-Quran kat surau,,, ececeh baik rupanya kau ni...hehe Actually sebelum ni aku marah² kat kau tu bersebab. Bukan sesuka je,,, hehe lagi² kat kuliah... Kau paham kan? Apa² pun kau tetap buddy aku,,, ^^ sorry Am selama ni aku berkasar, aku memang camgini dengan orang yang berperangai macam kau,,, hahaha

FARAH
Tentang kau? Hmmm Fara, selama aku berkawan dengan kau, aku rasa kau tak pernah marah kat aku, hehehe ada la jugak kadang² aku buat kau tak senang dengan aku, kau nak marah tapi kau tahan je,,, hoho Aku bukan apa, tu lah perangai aku sebenarnya, suka menyakat, kalau aku tak kacau nanti bosan plak,,, huhu kau pun pandai, kalau mintak tunjuk ajar, kau ringan² je mulut nak ajar aku. Thanks jugak sebab percaya kat aku, hehe rakan segossip,,, hehe

YING
Haa Ying, rupa anda seperti orang Melayu jerk,,, hehe Tentang Ying tak banyak sangat aku nak cerita, tapi aku tahu, aku pun banyak kacau² kau, gurau tak pasal²,,,hehe lagi² masa Tutor Biologi,,, mesti kau bosan dengan aku kan,,, huhu kawan dengan Ying memang best sebab Ying terima je aku punya idea, hahaha apa² pun thanks yaw sebab anda adalah rakan berbangsa Cina yang saya takkan lupa... heeee

EEVON
Ceh nama taknak gempak lagi,,, hehehe masa 1st time tengok muka kau, aku tahu dah ni mesti harapan kelas untuk dapat 4flat,,, hehehe walaupun sem 1 tak dapat, ye saya tahu anda sangat sedih tapi nak buat macamne, itulah takdir anda,,, masa itu saya rasa sangat bersimpati,,, tapi taknak tunjuk pun,,,huhu Eevon pun selalu marah dan tegur aku suruh jalankan tugas,,, hahaha sorry ye sebab kurang melakukan tugas dengan baik,,, lelagi pasal fotostat nota,,, haha malas dehh

ANNA
Yup Anna anda adalah kawan aku yang paling brutal pada abad ini,,, hahaha memang betul pasal kau, kawan kau semua aku tahu,,,hehe bukan stalker ye tapi dah memang takdir ada je member yang berkaitan dengan kau aku pun kenal,,,hohoho layan kepala kau pun best! haha thanks la sebab percaya pada aku tentang rahsia² kau tu... haha kau pun tak takut dengan aku kan,,, hahaha apa² pun tetap aku jaga,,, hahaha

MAI
Ok tentang Mai.... Kau sebenarnya selalu buat aku malu tau tak,,, hahaha kalau jumpa aku jangan lah jerit² nama aku,,, haha semua tengok fikir bukan²,,, hahaha kawan dengan kau best sebab even kau selalu kutuk aku secara terang terangan,,, its okay selagi kau percaya aku sebagai member kau,,, hehe kau pun sporting je, banyak kowt gambar kau dalam handset aku sampai orang ingat kau ni awek aku,,, haha tak boleh blah,,,

AMIR
Yeahh Amir ni la selalu stay ngan aku kat kelas dan kuliah. Amir kau tau tak kau selalu buat aku tensyen,,,hahaha perangai kau yang selalu bad mood,,,huhuhu dengan kau lah aku selalu bertekak, dan finally aku selalu mengalah. Malas nanti jadi hal besar,,,haha apa daa... Gurau² je kan tu... hehe thanks ye sebab selalu bagi aku pinjam tutor,,,haha Sebab budak lelaki dalam kelas, kau sorang je yang siap, yang lain takde maknanya siap,,,,hahaha

SYAFIQ
Kau budak kelantan yang pertama aku kenal, ye lar aku sekolah dekat² dengan rumah, baru aku tahu kawan dengan orang Klate ni camne. Masa 1st kenal, sungguh aku tak bape paham apa yang kau cakap, sampai aku suruh ulang,,,hehe lagi² dalam handset. Tapi perangai kau pun berubah semakin hari,,, haih nasib kau pandai tau tak,,,hahaha penat daa aku backup untuk kau dalam kelas bila lecturer tanya pasal kau,,, budak perempuan mana nak backup kau,,, hahaha

NORA
Anda lah penolong saya,,,kehkehkeh kau sungguh berbakat, best kot bakat macam kau ni. Fasih bahasa Inggeris dan muzik. Dengan Nora ni pun pernah gak konflik. Harap kau dah lupa dah,,,hahaha Satu kumpulan dengan kau sangat merangsang otak aku,,, cehhh tapi aku memang malas kalau assignment berkenaan subjek English dan kau jugak selalu suruh aku berusaha. Kau berjaya jadi ketua kumpulan aku dengan jaya nya,,,yea!!! Sebab kau terima je kelemahan aku,,,sorry ye lagi² time presentation aku yang kolot tu,,, -.-'

ZAREN
Ye, aku tahu, kau lah perempuan yang paling sopan dalam kelas,,,,hahaha Selalu menjaga ciri² perempuan melayu terakhir,,,hehe Sebab tu la ramai suka kau. Ok tak nak ungkit lagi. Apa² pun Zaren, kau selalu nasihat aku kan, terima kasih banyak². Maaf sebab aku banyak sakitkan hati, malu kan kau,,,hahaha Sebenarnya itu lah cara nak menyakat orang macam kau,,,,hahaha sorry >.<

AMIERA
Hmmm Amiera paling pendiam antara yang lain. Yup i know you,,,, cehhh huhu Amiera yang aku kenal peramah sebenarnya. Bekerja dalam satu group pun mudah cuma kau malu² kucing macam aku bila kat depan,,,,hahaha Apa² pun Mira, best kawan dengan kau. Kita saling melengkapi kekurangan yaw...

NUR
Haaa budak ni sebenarnya aku nak explain panjang sikit dari yang lain, silap² satu post untuk dia je,,,hahaha gurau je Nur! Gurau dengan Nur sangat best even nak gurau kena gedik² dulu baru boleh bergurau,,,haha tak boleh blah! Hmmm Nur i know you mula² tak ngam dan tak suka kawan dengan kitaorang sebab tak sekepala. Tapi percayalah bila kita dah sekelas, percaya antara satu sama lain jadi best kan,,, hehe rindu kat Nur la,,,hahaha ;p

SYUHADA
Hehe Syuhada ni plak, selalu tensyen ngan aku sebab buat lawak bodoh,,,haha kalau cakap dengan dia, pandang lama² kena marah,,, hahaha Balik² aku kacau, buat lawak bodoh, tu la rutin aku sebagai ketua praktikum kat sana,,,hahaha Syuhada best kot buat kau tak selesa,,,haha ok la tu semua gurau² jee. Sorry pasal apa² yang aku buat kau kecik hati,,,hehehe

SYAFIRA
Mama a.k.a. Syafira memang macam emak² korang la senang citer,,,haha Bukan fizikal tapi rajin bagai nak buat itu ini, selalu kowt tolong aku photostat nota. Masa tu aku sebagai ketua dah takde keja sangat da,,,haha kutip duit, jamuan, beli hadiah semua dia yang buat. Terima kasih Syafira sebab kau sanggup bersusah payah dan bertungkus lumus untuk menolong anak² kau. Hanya Allah sahaja yang mampu membalas jasa anda,,,hehehe

AISYAH
Sebenarnya Aisyah ni membuat aku terkenang pada cinta monyet aku dulu masa darjah satu,,,haha *tak boleh blah* muka lebih kurang nak sama. Apa² pun Aisyah ni selalu fedup bila aku ada,,,haha sebab suka pasang telinga dan tiba² muncul secara mengejut,,,haha suka tengok kau terkejut. Jangan marah², nanti cepat tua,,,hehe apa² pun mintak maaf ye...

FARHANA
Ermmm Farhana.... pasal kau,,, pun best bila mengarut dengan kau,,,haha cara kau cakap pun berbeza dengan orang lain. Tapi kau pun agak kelam kabut bila kat depan. Aku pun sama weyh nervous,,,haha lagi² time presentation english kau,,,huhu kelakar tengok kau nak hafal sebutan tu betol² takut kena marah nanti,,,haha

SYAFIQAH
Sama lah kau,,, aku pun suka merepek dengan kau dan buat kau marah kan,,,hahaha chill~ nak gosip pun jangan la pasal aku,,, *perasan* haha lagi satu, aku rasa aku pernah group dengan kau dalam presentation english,,,hehe dan aku tak banyak membantu pun. Sorry lagi sekali,,, kau hebat dalam hias² blog, lagi² time buat web guna kompozer tu,,,cewahh bangga plak,,,haha thanks a lot buat aku terpengaruh denga cerita Jepun yang bagus² tu,,, ^^

SYAKIRAH
Hehe Syakirah kecik sorang ney,,, Aku terkejut bila dalam kuliah, tadi kau keluar, tiba² kau ada plak,,, hehe baru tahu kau ada kembar,,, plak tu ada satu hari pakai baju nak sama memang tak boleh cam, kadang² kalau nak cakap dengan kau, susah nak cam, aku terpaksa sengih tengok kau lama², kalau kau cakap *** maknanya betullah itu kau,, haha malu kot kalau tersalah orang.

CHEN
Hehe suka² kacau Chen,,,haha suka buat awak jadi blur, suka buat awak terkejut dengan jawapan saya,,,hahah tapi Chen is the best la ketua Group Biologi & Matematik aku,,,haha bangga aku kumpulan dengan dia. Senang bekerjasama, tapi tu lah selalu kena keluar study group,,,haha sebenarnya malas,,, haha awak pun memang tak sombong kan, so takpe la....

IERA
Hmmm aku sampai sekarang tak panggil dia 'akak' sebab dia tak benarkan,,, haha Iera ni kalau korang kenal,,,hmm memang bergaduh je la,,, haha tak dinafikan nak menang memang susah sebab naluri lelaki yang baik memang kasi perempuan menang ;p aku pun selalu kena marah dengan dia,,,haha chil~ tak takut pun dengan sorang kakak ney,,, haha sorry Iera kehkehkeh tapi akak aku sorang ney selalu tolong aku,,,,hehe

UBAI
Kak Ubai ni pun sama, sikit² marah tak boleh nak buat dajjal sikit, nanti kena pukul kehkehkeh kau memang pandai, mintak ajar Matematik pun senang, senang tiru,,, hahaha apa² pun kau telah menunjukkan bakat seorang kakak bila akhir² sem,,, haha ceh siap nasihat lagi,,,,huhu

IKA
Kak Ika sorang ni memang sangat lembut orangnya. Tak pernah nak marah aku even aku sakitkan hati dan menyusahkan dia,,, hehe pun selalu tolong aku dalam segala hal. Sekumpulan dengan dia pun best sebab dia ada idea walaupun suara tak kuat mana pun,,,hehe ok kak Ika memang baik,,, *takde motif* hehe

MUEZZ (tak boleh blah)
Pasal aku plak macamne? hehe aku tetap baik kan di mata korang,,, haha ok la, aku admit, sem 1 aku agak smart sikit, rajin dan sopan! Tapi masuk sem 2 aku dah mula serabai dan serabut, termasuk berat badan aku naik,,, haha dan banyak jugak aku buat hal dengan pensyarah,,, hoho lagi² selalu datang lambat, bangun lambat kelas Puan Syazwani,,, haha maaf ye aku tak dapat jadi contoh pada anak² aku,,, haha dan lagi satu jangan panggil aku Abuya depan orang lain kecuali antara korang² ok, nama tu memainkan peranan aku sebagai turun naik saham heh,,, haha

------------------------------

Di kesempatan ini aku nak ucapkan tahniah la pada korang sebab masih lagi study tak kira mana pun, ingat masa depan tu bukan bergantung pada kos dan tempat belajar tetapi bergantung kepada pendirian dan prinsip masing². Bila dah masuk Universiti nanti, jaga lah diri masing² sebab banyak pengaruh tak bermoral. Jangan ingat kat matrik kita boleh tangkis tak bermakna nanti kita tidak terjebak. Ingat pesanan pensyarah kesayangan aku,,, Puan Zabariah,,, hehe jadilah orang ok! Dan kat universiti nanti tak mudah seperti matrik sebab kita hanya tiga subjek je, tu pun dah merungut bagai nak apa,,, haha yang penting bagi orang Islam, jangan lari dari landasan kita iaitu Al-Quran & As-Sunnah... Semoga kalian berada dalam keredhaan Allah...

H3P5 tetap di hati aku,,, kalian adalah memori yang best pernah aku ada. Nanti kalau ada problem, just share kat group takpun secari privasi kat handset,,,hehe kita saling membantu ea,,,, pasal reunion tu nanti lah ea. Tunggu aku kahwin nanti,,, hahaha baru surprise ;p apa² pun aku tetap gembira dan tak pernah menyesal dapat kelas H3P5. Ingat praktikum kita antara top semua subjek kecuali English,,, hahaha

Malam Gala Simfoni Adikara ^^

Kat Lab 

Kat Makmal Bahasa (Presentation English)

Kat DK1 (Meeting AJK Pengucapan Awam)

Bilik Pengucapan Awam

Berebut Nak Main Ping Pong

Bersama Pn Zabariah

Penat tunggu van yerk,,,hahaha

Berbuka bersama H3P5

Sedap korang kena kan aku ek...

Hehehe rindu tengok tulisan yang serabai ney,,,haha

3 comments:

Nora Al-Tav said...

assignment yg kolot? chill bro, kita kan dalam proses pembelajaran, so we learn from our past mistakes la kan, but anyway ko adalah ketua yg bagus, so xpyh nak merendah diri sgt, cumenye....dugaan as a student kat luar sana tu lagi banyak dan tak terduga...so kuatkan semangat k? if perlu a helping hand, bgtw je, insya-Allah saya tolong....

EYQA said...

muezzz :')

terharu kot aku baca.thanks jugak sbb jadi ketua yang baik.ko sgt sabar yeeee.smoga berjaya kat uni k :)


may Allah bless u!

muezz@blaz said...

insyaAllah semuanya ;)