Saturday, August 20, 2011

Nukilan Seorang Hamba

بسم الله الرحمن الرحيم

Tiada manusia
yang dilahirkan sempurna
Jangan kau sesali
segala apa yang terjadi

Kita pasti pernah
dapat dugaan yang berat
Seakan hidup
tidak bermakna lagi 

Bersyukurlah dengan apa yang ada
Hidup adalah Anugerah Allah
Terus jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

Allah pasti kan menunjukkan
kebesaranNya dan kuasaNya
Pada hamba yang sabardan tak kenal putus asa

Aku tak pernah menyangka
bahawa semua ini akan terjadi
Mungkin aku terlalu melupakan-Nya
sehingga diberi dugaan seperti ini

Hilang semua milik aku
Petik hikmah dari segala yang terjadi
Ya Allah, mohon leraikan semua ini
Dugaan dan penderitaan ini

Ya Allah, berilah aku kekuatan
Untuk menghadapi semua ini
Hanya Engkau yang sanggup menenangkan
Gelisah dan resah di hati

Mungkin aku terlalu sombong
Anggap diri terlalu hebat
Sampai aku melupakanMu
Hingga akhirnya diberi dugaan seperti ini

Kau tempatku mengadu hati
Memberi segala hidup
Dunia dan seisinya milik-Mu
Mencintai-Mu sejati

Kita pasti akan hilang
Kita pasti akan kembali padaNya

Setiap nafasku kerana izinMu
Detak jantungku adalah rahmatMu
Ya Allah, ampunkanlah dosa dosa ku
Yang tak terhitung bagaikan debu

Ku manusia yang penuh dosa
Berharap ampunan-Mu
Lihat di langit kesempurnaan hati-Mu
Kau cinta pertama dalam hidup

Izinkanlah aku bertaubat
Kembali pada jalanMu
Aku kotor dan khilaf
Di hadapanmu yang Maha Suci

Mohon ampun atas kesalahanku
dosa dosaku
Aku bukan siapa siapa
Hanya manusia
hambamu
Yang tak pernah lepas dari kesalahan

Ku serahkan hidupku padaMu
Ya Allah ampunilah aku
Ku memohon padaMu
Tunjukkan jalanMu 

Amiinnn....





No comments: