Tuesday, June 21, 2011

Apa Yang Aku Inginkan.......(Part 2)

بسم الله الرحمن الرحيم

Banyak sangat yang aku nak,,, -.-' hehehe tapi ni semua just impian,,, harap² aku dapat tapi kalau tak dapat aku percaya apa yang berlaku kat bumi ni semua Allah yang tentukan sebab dia Maha Ketahui apa yang kita tak ketahui... ^^

Semua orang tahu cita² aku nak jadi Veterinar... ermm sangat best kalau mereka semua panggil aku Dr. Haiwan,,, ececeh,,,hahaha sebab semua family² aku sekian maklum aku minat haiwan... datang rumah orang bukan dihadapkan dengan air atau minuman tapi pets,,, hahaha ketika landak aku melahirkan anak,,, kata aku on call,,, wahh semua tu buat aku excited,,,hehehe pergi klinikveterinar, dia tak pandai nak tolong susukan baby arnab sepupu aku,,,huhu then kat rumah makcik aku siap cakap,,, 
"Ha, ko nanti jangan jadi veterinar macam tu, wat malu jerk tak reti nak susukan arnab,,, tercari² mane puting susu siap tanya betul ke dia ni emak dia,,,
mungkin dia takde pengalaman banyak sangat kowt kat arnab,,, Ok lah tak nak citer banyak2 sebab aku pun tak tahu kerjaya tu dapat aku gapai ke tidak,,, just dalam penantian...


Video Favourite Aku

Selain itu, aku gak nak buat ladang aku sendiri,,,kehkehkeh nak ternak apa? Haaa antaranya rusa, kambing, kuda, burung unta, merak dan yang sesuai,,,hehehe


Kuda bukan senang nak bela tahu tak?! Dah pergi tanya orang yang jaga kuda,,, agak leceh sebab rumput dia nak lain, then kena potong guna mesin dia,,,campur ngan dedak,,then kena ada habuk kayu, boleh dikatakan kos penjagaan dia sebulan dalam RM1000! hahaha tapi haiwan ternakan lain pun bukan senang gak,,,semua mempunyai cara masing²...
Antara haiwan² yang bakal ada di ladang aku nanti,,,,hahaha


Tak kisah kuda warna apa pun yang penting jinak, boleh tunggang dan dengar kata,,,kehkehkeh





Tapi semua ni bukan mudah,,, modal mungkin berjuta nak cari tanah lagi,,, nak bina bukit, shelter, kandang,,, huhu banyak,,, silap2 nanti rumah kayu pun aku nak dirikan untuk aku,,,hahaha tak lupa gak rakan kongsi dalam pembinaan ladang ni atau lebih sedap lagi 'Farm Resort' huhuhu
Antara bayangan atau plan aku,,,huhuhu

Rumah ilex2 je camni,,,

Kandang kuda bersebelahan rumah nanti,,,hahaha
Aku akan buat Farm Resort ney berkonsep kan mesra alam,,,kira dipenuhi pokok² dan haiwan² yang lain tanpa penjagaan sangat seperti hedgehog, kucing,iguana,,,hahaha
Function hedgehog sangat komersial kat luar negara digunakan untuk memakan serangga perosak kat taman cam lintah,siput,belalang,,,kucing memainkan peranan sebagai haiwan yang memenuhi konsep semula jadi,,,hahaha iguana plak sebagai variasi mewakili haiwan reptilia... ikan...? ok mesti la ada... akan buat kolam yang akan diduduki oleh ikan kelah, lampam, susu, jelawat dan macam2 lagi larh... wah best lah!!! Arnab plak memang best tapi dia lah haiwan selemah lemahnya sebab banyak pemangsa,,, -.-' kucing, helang, biawak,,,takut nanti banyak plak bangkai dia kat Farm Resort aku nanti,,,hahahah

Boleh memancing gak kat sini...huhuhu
Hedgehog memainkan peranan sebagai pemburu serangga perosak...kehkehkeh

Arnab,,, adakah ia sesuai?

Pernah terfikir nak buat Ladang Iguana,,,tapi anda sanggup ker dengan keadaan sebegini? hahaha
Mesti sikit je yang datang nanti,,, ;p 

Takde la sampai camni,,,hahaha tapi boleh jadi kan?

Sesape yang dah kenal aku,,, mesti tanya, mana haiwan yang aku nak sangat bela sampai gila tuh? Hehehe Ferret mesti lah ada tapi aku bela kat dalam rumah,,,sesekali bawak pergi jalan²...

Istimewa sikit, sebab boleh bawak jenjalan macam anjing,,,huhu
Ermmm apa lagi aku nak merepek ek,,, ha ada lagi... dan lagi satu yang aku nak buat jadi pet...

Wombat... sangat best apabila dipeluk,,,haiwan ni jalan macam tak betul,,,,comel je dan jinak!
Impian diatas hanyalah lakaran,,, kalau ada rezeki,,,InsyaAllah dapat lah aku capai... tapi apa² pun mula lah dengan kecil kecilan,,, takkan nak mula terus dengan semua benda kat atas kan... lain lah aku ni mempunyai harta berjuta² .

Klik sini untuk part 1

3 comments:

Farhana Hameed said...

bela je dalam rumah. dah tak payah nak cari tanah. haha..

Ryien Aamal said...

bgs hbh hang punya cita-cita...jgn lpe bg free ble aq nak msok farm ko...moga cita-cita n impian ko tercapai...rncg lek lok k idop ko...aq pon dh cuak ni...huhuhu

muezz@blaz said...

Ana Farha : xnak,xblh wat duet lar,bankrup ak nnt...

Ying : insyaAllah... ;) farm ak mmg free lau nk msok,huhu