Wednesday, June 1, 2011

Ada Apa Dengan Jepun & Korea?

بسم الله الرحمن الرحيم

Memang tak dinafikan lah drama2 Korea & Jepun sekarang digilai ramai rakyat Malaysia,,, errr bak kata Hattan benda tu semua musim jerk,,, macam cerita Indon sewaktu ketika dahulu,, ermmm citer Bawang Merah Bawang Putih tak silap aku,,, lepas tu melarat r citer2 indon seterusnya... aku memang tak suka kowt citer2 camni,,,huhuhu anti sangat! hahaha Sekarang berlambak citer2 sebegini, kat Astro semua nak Indon,,, -.-' OK disini saya hanya mengatakan tidak minat bukan saya mengutuk orang yang menonton cerita sebegitu...

OK berbalik pada Korea & Jepun... Ni pun satu, aku pun anti gila citer camni...hahaha serius r,,, aku tengok kebanyakkan cerita dia lebih kepada untuk menarik perhatian kepada pelakon2 dyowang,,, haaa kalau aku tanya, apsal korang minat sangat menonton drama Korea / Jepun? Pasti ramai yang jawab sebab pelakon dia hensem2, comel lar,,, rata2 tu lah jawapan dia,,,huhuhu OK rilex dulu,,, jangan terus mengecam aku,,, baca sampai habis apa aku nak tulis ni,,,hahahaha

Tapi betol tak,,,? hahaha aku nak citer sikit la kan... aku pun sebenarnya dah terpengaruh sikit dengan Jepun dan Korea ney,,,hahaha cop! Biar aku habis tulis dulu...
Aku start terpengaruh dengan drama ni apabila aku di matrikulasi,,,


1st adalah cerita Kamen Rider... kehkehkeh gila la kan,,, sanggup tengok citer ney habis habisan dah tak kesah da apa orang nak kata! Banyak koleksi beb Kiva, Kabuto, OOO, Decade, W dan lain2 lagi!
Satu hari, aku dimalukan oleh si M***, geram beb! Aku tengah tengok video Kamen Rider dalam handset kat Kafe tetibe dia datang, perli aku,,, dah tu aku  backup la diri ini,,hahaha pastu dia boleh heboh camni,,,

"Weyh, korang tengok Muezz ney cam budak kecik tengok Kamen Rider,, dah macam apa dah,!"

Bengang giler aku ngan dak tuh! ntah apa lagi dia cakap masa tu,,, semua tengok aku,,,hahaha aku buat selamba dek jek berlakon berbual dengan Tajul...

Favourite Kamen Rider aku adalah Kamen Rider Kiva ^^ Tapi benda ni berlaku sebab musim,,, bukan aku sorang jerk tapi ramai giler,,,bukan nak kata ape lar,,, budak surau pun sama,,kehkehkeh jap2 Henshin! hahaha perkataan keramat bagi Kamen Rider! Dah tu kitaorang akan bergaduh Kamen Rider mana yang paling hebat! hahaha macam budak kecik pun ada...heeee

Aku minat citer ney sebab orang Jepun ni sangat kreatif kan,,, bayangkan negara mereka lebih maju dari kita sedangkan negara kita hebat dengan cerita tahyul mahyul yang hanya memundurkan pemikiran masyarakat kita,,,sedangkan cerita mereka sudah menjauhi langkau teknologi sains moden. Rakyat kita sibuk dengan gosip dan konspirasi dunia sedangkan negara mereka sibuk dengan penciptaan inovasi sains dan pembangunan. Pelik kenapa aku berkata begini tentang cerita Kamen Rider ney? Banyak terbukti dalam Kamen Rider Kabuto, siapa yang tak tengok citer ney tapi inginkan bukti, tengok dalam web I Luv Islam,,, klik sini kalau tak percaya...


2nd cerita Witch Yoo Hee (Korea)... ok cerita ni berkenaan cintan2 lar,,, not bad dan ini 1st time aku tengok citer camni,,,hahaha ni semua disebabkan Jazz merangkap roomate aku yang pengaruh,,,hahaha tak banyak aku nak ungkapkan cerita ni tapi idea cerita dia sangat fresh dan tak seperti drama2 lain... Permulaan cerita memang kelakar giler tapi dah pertengahan sudah mula nak sedih2... Aku suka tengok sebab banyak scene memasak cara profesional,,,! hahaha tapi aku tak suka memasak. Mak aku tengok cerita ni pun kata "Apalah pelakon lelaki semua muka comel macam perempuan,,,bukan macho pun,,, camni budak2 pompuan suka zaman sekarang?" aku no comment~ Haaa tapi aku sangat minat kat Han Ga Inn ♥  memang betul lah aku tengok cerita korea sebab pelakon,,,hahaha


3rd cerita Galileo,,, ok sekarang cerita ni sangat aku suka!!! Galileo the Genius Of Physic !serius lar cerita yang camni lar yang aku carik selama ini... cerita dia berkisah kan tentang penyiasatan,,, stylo giler citer dia ney! menyelesaikan masalah dengan menggunakan konsep Fizik! walaupun aku tak minat Fizik, tapi cara dia menyelesaikan kes sangat buat aku teruja kes ape lah lepas ney sebab kes dia bukan calang2 dan semua orang fikir tak masuk akal,,, tapi dia akan membuktikan kes itu semua dengan eksperimen Fizik,,,hahaha aku syorkan korang tengoklah citer ney,,, membina sikit otak,,,hahaha





*Aku lebih prefer cerita Jepun daripada Korea,,, ^^

*Cerita camni gak tak banyak scene2 budak bawah umur, tak macam cerita orang Barat, dan Malaysia juga ingin mencuba2 sejak menjak ni yek,,, -.-'


*Betul kata pensyarah English kat KMM pemikiran rakyat Malaysia sama jerk,,, sudah terbukti dan kami sekelas yang buktikan,,,hahaha tak boleh beritahu nanti korang tak terkena,,,hehehe

*Mamat Khalid pernah cakap, "Sekarang saya sudah tahu pemikiran rakyat Malaysia yang suka tengok cerita yang berkonsepkan seperti Hantu Kak Limah Balik Rumah, saya akan teruskan buat filem macam ni lagi seperti yang penonton inginkan" haa anda lihat dan berfikir lah,,, aku pun rakyat Malaysia dan penonton itu,,,huhuhu


*Saya sebagai rakyat Malaysia, marilah kita cuba memajukan diri ini,,,tolonglah remaja2 di luar sana... Kita ni bakal pemimpin, pemimpin tak semestinya hanya sebagai Perdana Menteri, tetapi sebagai khalifah di muka bumi ini yang dilantik oleh Tuhan kita iaitu Allah.


*Jangan nak anti sangat kepada sesuatu perkara kerana nanti anda akan suka,,, aku dah banyak kali kena dah,,,hehehe


*Sekali lagi aku menegaskan, tak salah anda menonton cerita sebegitu untuk hiburan, sebab jiwa kita sama jiwa remaja, tetapi dalam masa yang sama kita juga perlu memajukan diri kita dari segi agama terutama dan seterusnya dalam kehidupan,,, bukan untuk sesape tapi untuk diri sendiri... ;-)

Hahaha ok aku nak sambung tengok citer Galileo ney,,, ngehngehngeh 

5 comments:

.f.n.a. said...

dahsyat jugak ko tgk jepun ni kan...hesshhh! :D

Ana Farha said...

cakap tak serupa bikin..haha..
Ko jangan kutuk2. aku pun peminat tegar korean beb~ lol~

muezz@blaz said...

f.n.a - haha ko tgok r citer galileo tu,,, best lar,,, cam dectective conan

farhana - hahaha aku no coment~

Nora Goes Gaga said...

aku harap benda ni sume musim je, kalau tak, aku kemas beg pindah dok afrika....hui mangai....tertekan siot....

muezz@blaz said...

hha apsal plak..? knape afrika?