Wednesday, January 19, 2011

For The First Time.....

بسم الله الرحمن الرحيم

Huu~ Alhamdulillah tak sangka aku pandu kereta sampai jugak ke Gunung Ledang tuh yang jauh lagi penat,,,3 jam kowt perjalanan... Ye lar bukan apa, selama ni nak pandu jauh2 pergi jalan parent tak kasi, lagipun ada jugak rasa takot2 nya,,,tapi tiba2 aku terfikir sampai bila aku nak macamni,,,kalau duduk diam takkan tau camne kan,,,so aku tekad nak pergi jugak join member terbaik aku pergi gunung Ledang,,,hhahaha dah la tak tahu jalan, pakai redah jerk! GPS ada pun tak guna,,,,hahaha nasib ada Apiz kat sebelah tolong tengokkan jalan dan kalau aku terleka,,,fuhhh~ hampir melanggar teksi,,,hahhaha

Rancang bertolak dari rumah pukul 7.30pg tapi aku gerak pukul 8. hahaha ada kebetulan di sini ye *aku tak camni,kalau kata pukul 7.30,,,7.30 lah aku bergerak* aku ada masalah yang tak dapat dielakkan...apa lagi aku speed r,,,ambik Apiz, dah la jalan kampung kecik,,sampai terbabas,,,hahaha pastu mereka call dah tunggu lama dah,,,hahaha ok menguji kesabaran aku untuk speed!
Pastu pergi lalu Segamat ambik SuPalan kat Felda Moukil,,,sampai2 dyowang belum sampai lagi,,tadi ye ye telefon banyak kali,,,hehehe pastu Bad n Bobo pulak telefon dah sampai kat Gunung Ledang! hakhak memang r speed lagi skali dengan jalan yang berliku cam ular,,,hahaha takot gak wei! Tiba2 aku teringat
"eh kereta ney tak boleh bawak laju2 lau ada penumpang kat belakang sebab....." ha ambik kau! tayar bersentuhan dengan body kereta, alamak takot aku tayar ni boleh bocor ke apa ke,,,hahahaha

Alhamdulillah,,akhirnya sampai juga ke destinasi pada pukul 12.15pm... sebenarnya aku dari tadi kelaparan,,ye la tak sempat pun sarapan,,,nak kejar masa,,,nasib Su ada bawak kuih muih,,,hahaha macam apa aku makan,,, Alhamdulillah... lepas makan,kitaowang pun cari 'port',,,,tapi takde la tinggi sangat pun mendaki,,,asal tempat takde orang,,air tak cetek dan ada derasnya dah kira terbaek r tu!

Inilah gambar pertama sebelum mandi
Dari kiri hadapan: Bad, Su
Dari kiri belakang: Apiz, Muezz, Bobo, Palan

Kami sangat lapar~

Yeah itulah aku,,,rambut masih 'stay' lagi,,,hehehebat gel rambut aku!

Hahaha ok tengah mandi aku masih makan karipap!

Mereka kawan baik selamanya~

Menghalang deras air baik untuk membuang lemak!

Haa inilah percutian aku paling seronok dengan member,,,sebelum ni asal cuti je tak habis2 pergi mall & wayang...aktiviti yang sama kalau keluar dengan kawan,,,heeee OK sekarang dah besar! Hahahaha

Menginap Di Rumah Suhaimi

Sedang tengok album gambar
(aku tak tahu kenapa gambar macamni)

Aku buat keputusan,,,terpaksa r aku stay untuk satu malam kat rumah Su kat Felda Moukil. Ye lar penat kowt dan juga ngantok aku dibuatnya,,,pastu hari makin malam,,,Sebelum ney memang dia dah ajak tapi aku tak confirm sebab macam menyusahkan je,,,huhuhu Aku ngan Apiz jer menginap kat rumah Su,,,Bad tak jadi plak sebab dia kata rumah dia lebih kurang jarak sama jauh. Sampai je rumah Su, mereka layan sangat ok! Huhuhu 1st bapak dia borak2 dengan aku pasal haiwan yang dibelanya,,,hahaha sama kepala! Dia cerita la pasal ayam Siam,angsa pastu ada ikan toman dan juga burung terkukur,,,huhuhu best wooo belakang rumah dia! Apiz plak tiba2 mengadu sakit tangan,tak tahu la sakit camne tapi agak sakit r,berdenyut2, terus Su bagi ubat krim apa ntah. Malam tu aku belajar la buat kuih goyang-ros-pulau pinang. Banyak nama r kuih ney. Dari pukul 8.30pm sampai pukul 12am,,,peh lama gile! Leceh buat kuih ney,tapi untung banyak r kalau jual. Sambil buat kuih ney, mak Su banyak giler pecah rahsia si Su ney,,,hahaha banyak aku tahu,,,hapenning giler malam tuh walaupun dah ngantok,,,hahaha Terima kasih SuApiz sebab sama2 berada di situ walaupun kamu sudah tak larat,,,hehehe
Hasil semuanya,aku dapt bawak balik kuih tu + extra tebu,,,huhuhu

ps : Lepas ney dyowang nak tido rumah aku plak,,,,lepas ney aku nak tido rumah Apiz & Bad plak,,,hehehe

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

wah....muez dah besar.....
xleh blah ayat...
hahhahah~~~~

Oasis said...

La...ingatkan ada gmbar yng kat puncak tu. tapi air terjun gunung ledang tu mmg best. Kat yg plg atas tu pun best cuma agak bahaya sket kan.