Friday, October 3, 2014

Isu Anjing di Malaysia Tak Pernah Sejuk

بسم الله الرحمن الرحيم

Di Malaysia, anjing seperti haiwan yang disumpah. Bila sebut pasal anjing, ada orang jijik dan takut. Apabila melihat orang Islam memegang anjing, boleh jadi isu besar. Lepastu bermula lah para-para bijak pemikiran keluarkan kenyataan dan menghukum orang lain. Yang menyalak tu orang Islam sendiri, yang bertelingkah itu orang Islam itu jugak. 

Isu 1


Kecoh apabila gambar kanak-kanak memegang anjing. Lagi kecohnya apabila

Monday, August 25, 2014

Trip Kedua Ke Pahang Lah Kita

بسم الله الرحمن الرحيم

Tarikh : 8 Ogos - 10 Ogos 2014
Destinasi : Johor Bharu - UPM - Bangi - Temerloh - Kuantan - Lanchang - Segamat - JB
Objektif Utama : Pergi ke kenduri kahwin kawan.
Objektif Sampingan : Pergi rumah geng sehobi dan semestinya Deerland.
Barang Yg Dibawa
  • 1 ekor Ferret (Mikii)
  • 2 ekor Guinea Pig
  • 12 ekor Burung Budgie
  • 3 ekor Burung Cockatiel
  • 2 ekor Arnab
  • 2 ekor Kekura Telinga Merah
Bajet : RM540 (Seorang RM135) 
Kenderaan : Perodua Myvi


8 Ogos : Aku bersiap-siap dari UPM menunggu kehadiran Sufi Aflah, Arep Ahmad dan Hafizzudin Naz untuk mengambil aku sebelum bergerak ke destinasi utama. Tetiba mereka beritahu nak tambah lagi satu tempat sebelum ke Temerloh iaitu rumah Kak Su(otai burung) kat Bangi. 


Jadi, beraya lah ke situ dan makan tengahari di situ. Alhamdulillah kenyang sangat sambil makan kuih raya... hehe pastu sempat bergambar bersama Pinky si Burung Galah yang jinak! Berborak di sini selama 2 jam setengah padahal rancang nak sekejap je... haha

Sampai di Temerloh hampir Maghrib dan terus menuju ke rumah Halimi(pemandu pelancong kitaorang) dan letak semua haiwan di sini sebab haiwan ni semua ada urusan dengan Halimi... hehe so baru rasa

Sunday, June 15, 2014

Pengajaran Marah Kawan

بسم الله الرحمن الرحيم

Post ni nak bagi pengajaran sebenarnya walaupun kita marah sebab kawan kita tu buat salah, tak perlu lah sampai marah gila-gila. Ini berlaku kat aku. Pertama kali ada orang minta maaf kat aku camtu.. adehh nak terharu sampai nangis dalam hati ni bila baca mesej dia... huhu


Sebenarnya peristiwa itu memang aku marah. Lepas puas aku marah dia, tetiba terdetik kat hati ni macam keterlaluan... aduhh aku sedar benda tu semua hanyalah gurauan... aku marah kat dia masa kat kedai makan, tengah makan masa tu... balik tu memang tak bercakap pun... haha

Bila dia hantar mesej tu, terus rasa bersalah... memang tak terniat pun

Wednesday, January 8, 2014

Hedgehog Malaysia Khazanah Kita!

بسم الله الرحمن الرحيم


Siapa pernah dengar nama haiwan ni? Orang yang duduk dengan hutan atau selalu main dalam hutan mesti tahu haiwan ni. Tikus Ambang Hutan atau Moonrat aka Gymnure adalah haiwan pemakan serangga/omnivor dan ia tergolong dalam keluarga Erinaceidae dimana ianya adalah sama keluarga dengan Hedgehog. Kita juga menggelar haiwan ini sebagai Hedgehog Malaysia. Tengok lah rupa dia lagi-lagi bahagian hidung ngan muka memang sebijik macam Hedgehog kan... hehe Tapi kena