Saturday, January 26, 2013

Details Tentang Barang Bearded Dragon (2)

بسم الله الرحمن الرحيم

Kali ni nak cerita pasal Barang Bearded Dragon yang rumit serta kontroversi. Kalau orang yang bela Bearded Dragon, Iguana yang biasa-biasa je, mereka tak perlukan pun benda-benda ni... terutama Lampu! Disebabkan aku mahu Bearded Dragon aku kekal kelihatan lawa dan baka yang baik (untuk bisnes) jadi benda ni diperlukan... Kenapa penting sangat Lampu ni pada mereka? Sebab pertama sekali Reptilia ni berdarah sejuk, makanya mereka perlu panas kan darah mereka supaya fungsi badan boleh berlaku. Jangan tanya kenapa dah diciptakan darah sejuk tapi still kena panas darah... Ada sebab Allah jadikan camtu... huhu ok ni aku nak citer sikit pasal Lampu untuk Bearded Dragon aku...

Thursday, January 24, 2013

Details Tentang Barang Bearded Dragon (1)

بسم الله الرحمن الرحيم

Entry ini hasil lanjutan post Persedian Bearded Dragon. Sebelum ni dah tengok harga semua barang-barang yang aku nak beli dan ada yang mahal, ada yang membazir dan sebagainya... Ok ni nak cerita kenapa harga macam tu...

Wednesday, January 23, 2013

Persedian Bearded Dragon

بسم الله الرحمن الرحيم

Keputusan dah dibuat, tapi kena bersabar sikit sebab kita kena melalui liku² hidup yang mencabar sebelum mendapat kejayaan,,, heh apa la yang aku merepek,,,haha

Ok, straight to the point! Aku dah buat keputusan nak adopt sepasang Bearded Dragon! ngeh3 
Punya la lama aku memikir dan merancang serta bahagikan duit,,,huhu 

Mula² aku nak perkenalkan apa yang aku nak beli, ini lah Bearded Dragon ^^

Sekor RM280 - RM420

Seterusnya, aksesori² yang perlu ada sebelum memiliki BD ney, jangan terkejut ye...hahaha sama² kita kira bajet modal!

Kenapa Nama Janggut Naga @ Bearded Dragon?

بسم الله الرحمن الرحيم


Bila orang tanya, haiwan apa ni? Penat aku menjawab panjang lebar sebab orang rasa pelik dengan nama tu... hehe takpe.. sebab ramai lagi yang tak tahu.. Ok jom tahu serba pengenalan Bearded Dragon ni.

Friday, January 18, 2013

Antara Camp dan Ferret

بسم الله الرحمن الرحيم



Apa kena mengena Ferret ngan Kem? haaaa ni cek nak habaq hang... tapi kejap lagi lah.. Kita mula dengan introduction dulu..huhu Baru selesai Kursus Pemantapan Organisasi yang dianjurkan Kolej 15,UPM bertempat di Kem Berhulu, Jempol, Negeri Sembilan. Kalau nak tahu, aktiviti kat sini semua berkenaan ngan air! Baju, kasut dan stoking sentiasa basah... takde la seTough aktiviti fizikal tapi sangat menguji mental kan? Sebab basah tu... Seperti biasa aku memang lemah ngan air yang bertemperature rendah dan sejuk (mungkin aku elemen Api kot, hahaha) so

Saturday, January 12, 2013

Terpaksa Lepaskan Chinchilla

بسم الله الرحمن الرحيم



Haaa aku dapat Chinchilla plak dah ke? hehehe Cerita dia camni,,, aku dapat offer dari senior bahawa kawan dia nak let go Chinchilla pada dia tapi dia tak boleh nak jaga... haha mesti pening kan... pendek cerita, aku juga dioffer untuk menggantikan