Friday, May 7, 2010

Kawan?

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku tak tau la ape lar kesalahan aku sampai dia kata aku macam2 yang mengguris hati aku ni....tak tahu la camne lagi nak explain padahal sebenarnya isu ni xboleh cari gadoh tapi dia yang mule kan dulu terlalu sensitif,,,haih aku tensyen2!!! Susah ke nak paham orang sedangkan aku sentiasa paham dia,,,hmmm sebenarnya malas nak pk tapi benda ni slalu mengganggu fikiran aku,,, mereka...mereka...tolonglah paham aku,,,ak dah cube,,,tolonglah paham aku,,,jangan la fikir kau saje yang betol,,,Ok lau kau dah buat keputusan untuk putus kawan,,,lakukanlah dengan hati yang bangga dan puas! Aku harap kau berjaya dalam hidup walau ape jua bidang yang kau ceburi,,,semoga Allah memberkati hidup kalian...

Kali ni aku rasa memang sangat2...............tak sangka kawan aku & boleh jadi gini... Pertama kali aku bergaduh besar sampai nak putus2 ney dengan lelaki!,,,ingatkan perempuan je camni rupanya lelaki pun sama terus buat keputusan...Ego besar la katekan. Sejak ting 4 aku mula bersosial,,,memang banyak sangat pergaduhan berlaku terhadap aku tapi akhirnya selesai jugak sebab masing2 mengaku kesalahan sendiri. Aku mula down dan pernah terfikir malas dah nak berkawan & bersahabat2 ni,,,lebih baik kawan biase je,,,nasib ramai yang beri sokongan janganlah jadi gitu,,,sejak tu aku happy je ngan kawan2...

Tak tahulah  kali ini,,,dia selalu merendah rendah diri aku dan bangga dengan diri dia, aku buat salah yang aku rase bukan salah besar pun saje besar2 cerita,,,haihhh salah ke kalau aku tak balas sebab aku dah kalah dan bengang,,,dia kata aku buat dek j dan menganggap dia sampah dan kata aku pengkhianat,,,sori r beb aku dah explain dan jangan nak ungkit kesalahan yang pernah aku lakukan sedangkan masalah tu dah selesai,,,cerminlah diri tu sendiri,,,ape2 pun perkara2 kat atas semua aku dah cakap kat dia,,,harap kawan2 yang baca blog ni tolonglah jaga kawan dan sentiasa muhasabah diri jangan selalu menuding jari! Ingat saling nasihat menasihati tetapi janganlah memutuskan silaturrahim kerana dimurkai Allah... tak perlu menghukum seseorang kawan dengan cara itu kerana ianya bukan jalan penyelesaian tetapi makin burok dan teros tak jadi pape...memang tak mudah untuk puaskan hati orang,,,tetapi orang lain jugak tak mudah untuk puaskan hati dan sentiasa paham dengan kita,,,jadi fikir-fikirkan lah,,,janganlah seksa kawan anda ok! da lah malas r nak tulis lagi.... Assalamualaikum....

Terima kasih kawan2 laen yang bagi aku sokongan,,,ko kenal aku siapa kan,,,InsyaAllah kita same2 jaga hati kawan masing2...Sayang korang semua,,,hehehe ^^ sekarang aku da rase tenang sikit~ Alhamdulillah


2 comments:

srikandiabubakar said...

mungkin Allah nak uji kita lau diberi ujian sedemikian..sabarlah dalam menghadapinya..nescaya ada hikmah disebalik apa yang Allah bagi..

muezz@blaz said...

btul tu.... ;-)