Monday, January 11, 2010

Takziah lagi.....

بسم الله الرحمن الرحيم

Pada 9 Januari 2010 jam 10.30pm sesudah aku selesai menonton wayang, alangkah hati aku sungguh terkejut & bagai tak percaya bahawa kawan aku meninggal..waaaaa aku takot!!! Aku terus SMS kawan aku, pastu dia tepon, dia kata betul,,,,,,,,,,,hati aku tiba2 bentak! Terus 'moody'. Baru petang tadi aku nampak dia,,,Waaaa..... Arwah Muhammad Najib bin Ismail kemalangan dan meninggal di tempat kejadian,,, Ya Allah, sesungguhnya kau Maha Mengetahui setiap apa yang terjadi....
Esoknya, aku tak sempat melihat muka arwah buat kali terakhir,,,sangat sedih & menyesal sangat2 pergi lambat ke tempat perkuburan, dah kebumi,,,,hmmm sungguh.............
Lepas tu, aku pergi ke tempat kejadian dan aku rasa sangat takut & keinsafan diri,,, masih ada kesan darah, aku mula terbayang2 bagaimana dia boleh 'eksiden' dan aku jumpa serpihan motor dia yang berkecai.

Arwah adalah kawan aku yang selalu bergurau walau tak selalu jumpa, aku masih ingat kali terakhir aku bergurau semasa peperiksaan SPM subjek Sejarah,,,
"Tepi lar aku nak letak kasut ney,,,tak muat r," dia berkata.
"Eh, la sebab ko ney besar sangat ker?hehehe," aku berkata dengan sengih.
"Wah, ko pandai ea,,," dia berkata.
"Hehehe sori Najib,,,aku gurau jerk tadi," aku berkata.
"Hehehe takpe,,kite gurau2 jer,,,aku tak kisah r,macam tak biase plak," dia berkata.

Ya Allah, aku tak boleh ingat gurauan terakhir itu... Arwah pernah meminta tolong aku untuk belikan jam tangan kat lelong.com.my sebab dia tak reti nak beli, tapi aku kata kalau ada masa aku 'bid' kan kau yang murah. Tapi sampai sekarang aku tak pernah 'bid' kan untuk dia...Waaaaa rasa bersalah di dalam hati......Maafkan aku Najib!!! Kau lah kawan aku untuk gurau2 yang kasar tapi still gurau & kau juga pernah menasihatkan aku, aku sangat menghargainya, aku harap apa yang kau nasihat, aku buat dan kau akan dapat ganjaran pahala. Amiiin....

Semoga roh Muhammad Najib bin Ismail ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman, semoga jasad di kubur tidak diseksa dan sedang menikmati seperti di dalam taman syurga, mari kita sedekah al-Fatihah kepada Muhammad Najib bin Ismail..........

Kaulah Sahabat Kaulah Teman....Aku akan selalu mengingati kau......doa kan kau
InsyaAllah......





1 comment:

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

sedihnye muezz...
ak sgt bersmpati..
sbb kt kan br merasa cmne perasaan sedara rapat kt kemlngan...
so sad...

hrp2 rohnyer dicucuri rahmat...
amin...
al-Fatihah