Tuesday, March 16, 2010

Konon Veterinar.... ^^

بسم الله الرحمن الرحيم
Sabtu lepas aku pergi menginap rumah makcik aku kat JB. Adalah peristiwa yang membuatkan aku terkejut bahawa kucing mereka, Shiro sakit terok,,,uhuk amat kesian n terseksa aku tengok dia,,,aduhhhh ada ulat
Shiro ni kucing yang baik yang dengar kata tuan dia,,,aku suka kucing tu! tapi sekarang dia da sakit n aku rasa macam nak bunoh je dia jangan rasa sakit terseksa menahan,,,aku sedih tengok keadaan dia walaupun dia binatang!
  Suara miaow dia pun dah tak kuat,,, memang sangat lemah

Masa bagi makan ubat,,,dia mengeliat taknak dan tiba2 terpancut darah kat leher tu,,, Ya Allah kenapa ni,,,sangat terok Shiro ni,,,mati kan dia saje la...
Huhuhu ter emosi plak

 Bagi makan ubat air amat sukar,,,pil lagi senang

 Ni lah ubat Shiro n harga semuanya RM55!!! Redha

Best gak r aku tolong serba sikit bagi Shiro makan ubat,,,ni ok sikit sebab kucing ni lemah, tak kuat meronta,,,Tapi tahan la bau nanah dia,,,huhuuhu makcik n pakcik aku kata "Ha dr. haiwan dah datang"
hehehe suke aku n harap menjadi kenyataan dan secara tak langsung mereka sudah mendoakan aku,,,amin... InsyaAllah...






Monday, March 15, 2010

TaG Syiok!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

Hahaha sori kak diah lambat buat tag,,, ni ha baru teringat nak buat,,,hehehe

::1.Adakah anda rasa HOT??::
    HOT?? If I say yes? hehehe not hot r,,,sejok jerk

::2.Upload wallpaper pc/laptop yang anda guna sekarang!::













::3.Cerita pasal gambar::
    Masa aku grad,,,hahaha InsyaAllah...


::4.Bila kali terakhir anda makan pizza??::
    Hmmm da lame tak makan sehhh,,,memang tak ingat,,,waa teringin r plak!

::5. Lagu terakhir anda dengar::
     D'Masiv - Rindu Setengah Mati (very feel this song!)



::6. Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini::
     Kita ber Facebook!!!

::7.Selain nama sendiri, anda di panggil nama apa::
    Banyak sangat....Muezz-Abang-Moes-Bengis(pon ade)-Mat Hensem!!! Hahaha

::8.Tag lagi 8 orang::
    1. Zick
    2. Luqman
    3. Nasrul
    4. A. Pi
    5. Arep
    6. Lady Awin
    7. Kak Dba
    8.Shafahanz Iman
 
::9.siapakah orang no. 1 kepada anda::
     Seppupu akuu

::10.katakan sesuatu mengenai orang no. 5::
      Sama hobi iaitu membela haiwan,,,,


::11.No.3 ada hubungan dengan sapa?::
      Dengan aku,,,adek aku r

::12.pesanan buat org no.6::
      Tolong accept friend request ku cik awin oi...

::13.kata-kata cinta utk org no.2::
      Wei aku sayang kau sebagai sepupu aku,,,huhuhu takde kata cinta laen!

::14.adakah no.7 dan no.8 mempunyai persamaan?::
      Perempuan is GirlZ

::15.berikan 5 yang anda tau tentang orang yang mengtag anda::
      -akak nazihah
      -suke makan
      -belom kahwin
      -Macam Heliza
      -err tak tau r

::16.persamaan antara kambing dan lembu::
      Haiwan untuk disembelih dan dimakan dagingnya!

::17.perasaan anda buat tag ni::
      Biase jerk,,,huhuhu sampai terlupa ada tag! Bz r,,, ;-p

::18.adakah anda tahu si rizman itu sengal..::
      Aah dia sangat sengal~

::19.gay or less::
      Metroseksual

Wednesday, March 10, 2010

Takziah sekali lagi

بسم الله الرحمن الرحيم

Pada 9 Mac 2010,,,sedang aku menunggang motosikal, aku menerima panggilan dari Aliff bahawa ada berita burok,,,errr takot aku dengar,,,, Cikgu Rasit meninggal?..........................

Lagi sekali,,,tak sampai setahun aku tinggalkan sekolah,,,dah dua orang guru yang ku sayang dan mereka mengajar aku telah kembali ke rahmatullah.....

Arwah Cikgu Mohd. Rasit bin Asan adalah seorang guru GPK HEM yang sangat sporting dan kelakar orangnya,,,begitu terasa sangat kehilangannya,,,Allah lebih menyayangi arwah....
Begitu indah dan manisnya kenangan semasa arwah mengajar aku, meriah yang amat sekali, tak ngantok dan tak bosan...malah banyak tips2 yang diberi untuk berjaya,,,kadangkala arwah menyelaraskan pelajaran dengan hal semasa seperti politik,pengajaran,jenayah dan lain2 lagi,,,apa2 pun politik dinasihatkan tidak perlu kitaorang melibatkan diri(jika boleh)...

Al-Fatihah buat Mohd. Rasit bin Asan

Sunday, March 7, 2010

Excited!!!

Akhirnya aku dapat gak tahu aku dapat PLKN panggilan kedua,,,hahaha best2 n teruja yang amat! Aku harap aku dapat 1001 makna kehidupan n dapat mengubah diri aku menjadi lebih positif! Harap2 r,,,hehehe

Aku dapat Kem De Bana, Jempol,Negeri Sembilan. Berkumpul kat Perhentian Bas Batu Pahat,,,dan akan melaporkan diri pada 27 Mac ney,,,selamat tinggal kawan2 ku n family2 ku,,,hehehe lepas ni aku rindu korang n aku tak tahu la korang rindu aku ke tak,,,hehehe (eleh 3 bulan jerk)

Ha siapa2 yang ada terbaca blog ney yang tahu tentang Kem De Bana,,,please tell me this place,,,i want to know are this place is best?! hahaha

Kepada pet2 aku,,,izinkan aku pergi untuk 3 bulan sahaja,,,harap2 kamu jangan degil sama family aku, kalau tidak kamu mungkin di anak tirikan ataupun mendapat tuan baru,,,owww I dont want to hear that~

Wednesday, March 3, 2010

IC ku hilang....

بسم الله الرحمن الرحيم


Tengok muka ku,,,huhuhu semakin bulat,,,semua orang berkata gitu...time2 buat IC time tu la jadi gitu,,,hahaha takpe la... Now I can accept it,,, tak lame lagi PLKN,,,so enjoy!!! Minggu depan senarai nama PLKN dah boleh check dan aku harap nama aku ada! Harap2 r,,,aku taknak dapat panggilan 3 ok! Keputusan SPM juga semakin hampir,,,Test JPJ juga semakin hampir,,,ermmm apa lagi yang semakin hampir ek? hehehe

Aku memohon kepadamu Ya Allah yang Maha Berkuasa, semoga keputusan SPM aku cemerlang yang dapat menggembirakan kedua ibubapaku, guru2ku, keluargaku, rakan2ku serta diriku sendiri... Semoga aku mencapai cita2ku dan berjaya di dunia dan di akhirat...

Aku tahu aku berusaha tak seberapa,belajar takde la bersungguh2 tapi aku minta kepada mu Ya Allah kerana engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang serta Maha Memahami....

Menanti Keajaiban~