Saturday, August 25, 2012

Konvoi Raya Meriahnye Pun!

بسم الله الرحمن الرحيم


Alhamdulillah dapat juga konvoi untuk tahun ni setelah sekian lama... sebenarnya tahun lepas je tak dapat join! Mungkin sebab lama tak jumpa, tu yang rasa macam lama sangat,,,,,hehe Konvoi sebelum ni, aku dan Amin yang akan jadi Leader. Nak jadi Leader ni memang sentiasa menguji kesabaran...huhu Tapi sejak tahun lepas, aku tak buat apa-apa pun sebab malas dah,,,hehe tu pasal aku tak dapat join... lagipun busy sebab masa tu nak masuk UPM...


Suandi
Amin, Azizi, Afiq, Zaman, Azhar, Fendi
Afifi







Kali ni konvoi sangat bermakna~ Makin besar makin la paham apa yang kita merasa....hehe Dulu sebelum konvoi rancang dulu, siap buat list nama rumah yang nak dikunjungi... Pastu siap buat ala-ala marhaban lagi, ada selawat-selawat memuji Nabi s.a.w dan baca doa bagai.... tapi sekarang dah takde nak rancang-rancang bagai sebab kalau rancang confirm tak jadi. Kena direct terus baru jadi... Pelik memang pelik... ahahaha 


Gambar atas ni Konvoi 2008... ya Allah bestnye bila teringat time tu... ramai, meriah, best, happening, semualah....huhu Ye lah, bayangkan tiga kelas kitaorang berkumpul... Tak sangka dulu ramainya kawan-kawan aku.... Walaupun tahun ni tak seramai macam dulu, tapi tetap meriah seperti dulu ;-) Serius asyik gelak je, aku memang menahan je gelak... hahaha Sekarang dah besar, ramai yang busy, masing-masing ada tanggungjawab dan kerja masing-masing. Ada yang bersiap untuk masuk ke alam universiti, ada yang bekerja, ada yang nak siapkan assignment... 



Baru perasan, perangai aku dengan kawan lama berbeza dengan kawan Matrikulasi dan kawan UPM. Sudah tentulah perangai sebenar aku adalah ketika bersama kawan sekolah lama...hehe sebab mereka je paham aku camne... ye lah, lima tahun bersama... main same-same, buat salah same-same,,,, hahaha tamau ingat lah -,-' Buat penat je kan belajar PLKN untuk menonjolkan diri sebenar tapi tak praktikkan pun,,,huhu takpe... belum masanya ;-) Dan yang kelakarnya masa Kem Pemantapan Organisasi UPM, aku digelar 'Paling Pendiam'. Ok itu sebenarnya sangat kelakar okeyh....haha That is not me actually... 

Kalau korang perasan gambar aku kat atas, fizikal aku berubah kan? hahaha masa bebudak ni datang rumah aku pun, habis aku kena cubit pipi dan tegur bagai sekarang semakin BERSEMANGAT dan berisi! hahaha benda tu semua agak memalukan aku... tetiba bila tengok balik gambar dedulu,,, ya Allah rindunya pada Muezzudin yang dulu... badan molek je... hahaha dan orang lain semua berubah lebih elok, means kalau dulu gemok, sekarang dah kurus... yang dulu kurus kering tapi sekarang berisi sikit... haha tapi aku?

Rindunya suasana camni

Kurusnya aku...hahaha

Cikgu Bio aku... banyak bersabar ngan aku,,huhu

Smart je dulu aku...hahaha


Rumah Cikgu Rosli, paling jauh dan ceruk kampung



Arnab ni dah macam kucing plak

Candid kowt? haha


Dulu, konvoi semua naik motor... tapi sekarang ramainye naik kereta....
Dulu, muka semua biase-biase je, tapi sekarang dah hensem-hensem dan lawa-lawa...
Dulu, dapat duit raya, tapi sekarang dapat makan je la hahaha
Dulu, sampai ceruk kampung kitaorang jejak, sekarang takat kawasan yang tak berapa nak kampung...
Dulu, setiap rumah makan makanan yang berat, sekarang makan kuih-muih je
Dulu, semua rumah yang dikenali kitaorang kunjung, sekarang sape yang join konvoi je yang kitaorang kunjung.
Dulu rumah cikgu semua serbu, sekarang takde satu pun jejak...

Tu lah bezanya dulu dan sekarang.... yang samanya adalah raya memang hampir satu hari! Penat....


Teringat kat arwah kawan aku ni.... hmmm belah kanan... semoga kau ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.... aminnnn

2 comments:

Noor Amirah Mohd Nor said...

aku pun xpercaya ko dpt title paling pendiam.. haha

muezz@blaz said...

tau xpe... mungkin aku perlukan mse kowt untuk bersama ngan orang2 hebat cam korang....huhu