Friday, August 17, 2012

Inspirasiku...


بسم الله الرحمن الرحيم

Kali ni aku nak kongsi plak orang yang menjadi inpirasi dalam bab membaca al-Quran kepada aku... Dialah Muhammad Taha al-Junayd...




Kenal tak siapa? Dia ni kira low profile dan tidak terkenal sebab aku cari kat internet takde pun... Tengok video dia macam berumur budak lagi dalam lingkungan 13-15 tahun kowt,,, Tadi tetiba dengar lah bacaan beliau ni, surah al-Mulk... ya Allah terus teringat..... Alhamdulillah aku diperkenalkan benda-benda camni sewaktu dulu...huhu (zaman matrikulasi)

Aku kenal beliau sebab satu hari tu, aku keluar dari surau nak pergi kelas,,, tiba-
tiba Tajul panggil, nak bagi sesuatu,,,pelik kowt then suruh on bluetooth,,,aku tanya, dan dia balas nanti ko dengar lar... OK Then dah sent, aku pun terus pergi kelas sebab dah lambat,,,lagi 5 minit kowt nak mula,,,hehehehe ;-p
Tak sempat dengar pun,,,tapi malam tu aku pun nak dengar lah,,,pehhh hati ni rasa sangat sayu dan terasa terharu,,,Yup., suara dia sangat sedap dan merdu ~ 

Lepas tu beberapa hari, aku dengar tiba ada orang azan,,,sangat sedap suara dan melodi dia,,,hahaha tak penah-penah orang azan lagu dia camni... tapi suara macam kenal,,,then aku pergi surau,,,tengok siapa yang iqamat,,,owh si Tajul ni rupanya... lepas tu semua budak perempuan kecoh, lagi-lagi kelas aku, sedap lah ape lah,,, kalau Tajul jalan nampak dak-dak girls kelas aku,,,malu dia,,,semua nak panggil dia,,, gedix ye dak-dak ni hahaha ye lah seperti sedia maklum Tajul adalah ex-classmate aku,,,ramai minat dia,,,secret admire pun ramai -.-' aku takde orang nak minat ker? hahaha

Kalau nak tahu, dia ni lah lelaki yang sangat baik... sangat jaga pandangan dan perhubungan.... kadangkala perlukan ketegasan untuk berdakwah.... banyak-banyak kawan, kawan ini lah yang aku nak sangat ikut jejak langkah dia, nak jadi macam dia...huhu Kalau nak tahu, abang dia adalah senior aku, Sains Ternakan... sem depan final year dia... so memang tak sempat nak kenal pun...

Selepas tu,,, azan Tajul yang paling dinanti-nanti oleh dak-dak pompuan ney,,,hahaha 
Dia juga adalah peminat Muhammad Taha al-Junayd... Azan tu sebenarnya lagu al-Junayd tu lar... 
cuba dengar kat youtube azan dia ni. Klik sini dan aku syorkan 1st dengar lah dulu surah al-Mulk daripada beliau. Klik sini

Dah lama tak amalkan surah al-Mulk ni... malunya pada Allah dan Rasul... Surah al-Mulk ni adalah salah satu surah kegemaran Nabi s.a.w.... ^^ Surah ini menceritakan kerajaan dunia dan langit...

No comments: