Wednesday, June 20, 2012

Perlukan Blog lagi?

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku sebenarnya mengalami kekeliruan dan kecaluran otak sebab blog ni macam dah terover plak. Over dari segi apa? hahaha ye laa semua benda nak masuk sini...huhu pasal pets, pasal kehidupan, pasal ilmiah...huhu aku pun tak tahu nak buat camne dah.... terfikir nak buat Blog untuk Ferret aku, menceritakan kehidupan mereka,,,, tapi ermmmm entah la,,, masalahnya perlu ke? huhu Sebab aku dah ada 3 blog, nak tambah lagi satu? errrr

Ketiga-tiga blog aku sekarang ni kalau korang mengikuti dan membezakan,
memang ada perbezaan. Tengok lah gaya penulisan camne. Bahasa yang digunakan...hehe Blog MuEzz@BLaZ ni lebih sempoi dan guna bahasa pasar la, macam berbual... blog Ternakan Muezz plak ala-ala info santai yang bahasa pun macam budak skema menceritakan pengalamannya,,,hahaha dan last sekali blog Tips Haiwan Peliharaan. Ini blog yang pada aku paling sukar untuk buat dan post entry sebab ia memang mengambil masa yang agak lama. Kena baca banyak sumber baru lah ko boleh menulis... dan bahasanya pun aku agak rimas... Aku nak setaraf antarabangsa...kahkahkah harapan dan angan-angan....huhu biar mereka boleh translate dengan mudah kan,,, wekkkkkkkk

So camne ni? Perlu ke buat lagi satu blog khas untuk Ferret aku atau terus stick on this blog....

Sekarang kalau tengok blog bebudak... hmmm naik menyampah pun ada gak,,,hahha ye la,,, baru nak berjinak dengan dunia blogging ni kan,,, tak kurang juga seperti aku ye,,, bila baca post dulu-dulu sangat kelakar....haha tak matang.... tapi sekarang aku tengah proses untuk ubah gaya penulisan sama macam sekarang ni,,,hehe dan adik-adik aku juga pun boleh plak terikut-ikut abang dia ni haaa nak berceloteh tanpa suara kat blog,,, mula-mula blog diaorang agak tak bagos, but sekarang lebih matang penulisan mereka... hehehe yup nak menulis pun perlu ada pengalaman, lama-lama dia akan belajar sesuatu tentang penulisan mereka sendiri... yang penting tak mahu tulis pasal family sangat, nanti kantoi la,,,haha ni blog mereka There Is A Princess In Every Girl dan CumiCumi Fara. Nasib baik korang tak gedik gedik dalam menulis,,,,hahaha

Pernah sebelum ni, orang copy paste bulat-bulat info aku kat Tips Haiwan Peliharaan dan declare yang itu dia punya! Memang masa tu aku geram giler, hahaha nak saman pun ada,,,hahaha otak diaaaa kann,,, aku pun komen kat situ,,, tapi dia pun senyap,,, hmm biarlah selagi benda tu benda baik,,,

Ok bila teringat sejarah blog aku ni, aku tubuhkan ni sejak 2009... dah 3 tahun... baru 3 tahun kan,,,, huhu ingat lagi, aku buat blog ni sebab untuk Iguana aku,,, sebelum ni aku selalu baca blog orang pasal Iguana dan mereka menjadi inspirasi kepada aku,,, now blog ni dah jadi macam-macam haiwan dah,,,huhu teringat kat Iguana~~~ tetiba sebak kat dada....huuuuu rinduuuu kerana mereka blog ni tercipta :'(

Bersentimental Bersama Iguana

4 comments:

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

muezz....samelah...aku wat pun sbb iguana...huhuhuhuh....
sedih kan?????
dah 3 tahun upenyer blog kita ni...baru sedar....
:'D

muezz@blaz said...

aah...huhu T.T

nurulfarhanirozali said...

Assalamualaikum.
waahh, dah lama xmelawat blog kau muezz.sungguh, terlalu lama!

em, comelnye haih adik2 kau buat blog sendiri..sume nak cerita pasal ferret kau pulak tu. ekeke, cute!

Apa2pun, kalau kau rasa boleh nak balancekan masa kau special utk ferret, tafaddhol..perbanyakkan lagi info..humm, ke nak tungg buat istikharah dulu? heh heh heh

Thus, selamat menulis dan selamat menyebarkan ilmu, InsyaAllah. Saiyidina Ali berkata, tulislah sesuatu yang boleh memberi manfaat kepada dirimu dan orang lain..
yang penting menulis kerana Allah! Allhurabbi :)

muezz@blaz said...

insyaallah,,, thanks 4 ur advice... hehe