Tuesday, May 8, 2012

Not in Mood (1st time)

بسم الله الرحمن الرحيم

Seminggu dua ni agak kelam kabut aku dibuatnya dan terasa busy nya,,,hoho sampai tak makan, tak tidur tengahari,,, aku sedar semua tu tak elok tapi nak buat camne,,, agaknya tu penyebab stress kerana hormon tak stabil,,,huhu

Dengan handphone buat hal, masalah itu masalah ini... huhu aku hampir nak tinggal je benda tu semua nak duduk bilik tidor,,,haha tensyen! Dan ini kali pertama aku rasa perasaan yang camni,,,, tak boleh nak describe camne perasaan tu... 1st time rasa camni,,, yang berlalu biar berlalu...huhu

Masuk exam akaun, serius aku tak paham apa yang dia tanya,,, rasa macam nak
keluar air mata dah sebab tak boleh fikir,,,,akibat stress yang melanda,,,haha lepastu aku rilekss baca selawat berdoa kat Allah supaya Allah tenangkan hati ni... Alhamdulillah dapat jawab even aku tahu salah...

Terima kasih yang bagi nasihat tu,,, Fany, Cuah dan yang lain... kadang kita terlupa Allah lah tempat segala-galanya... dia uji kita...ada hikmah disebalik apa yang berlaku...

Malam tu aku tengok wall aku penuh dengan gambar lawak(takde la penuh pun,,,,haha) dari Najmuddin. haha terubat sikit kekecewaan aku,,, aku cakap kat dia tau-tau je aku perlukan jenaka,,, dia cakp, dia tergerak nak bagi gambar-gambar trol, rupanya sebab aku tengah bersedih... cehhhh yela tu


Hahaha okeyh ni sangat bersesuaian dengan aku sepanjang masa...hehe tak kira stress atau tidak,,, perkara ini kerap berlaku,,,huhu ermmm tatau la nape aku ni susah sangat nak senyum...hehe

------------------------------


‘’Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk."
(Surah Al-Baqarah Ayat 45)



Apa yang Nabi buat bila ditimpa musibah/teraniaya:

1. SABAR. (Sabar,sabar dan sabar..)
2. SOLAT. (solat dan berdoa:waktu yang paling mustajab ketika sepertiga malam -pada waktu tersebut, rahmat Allah turun kelangit dunia.)
3. Dan BERDOA. (berdoa dengan bersungguh-sungguh, dengan penuh pengharapan, dan yakin bahawa Allah akan makbulkan doa kita.)

No comments: