Wednesday, April 18, 2012

Birthday 16 April Jadi Pertanyaan

بسم الله الرحمن الرحيم

Birthday aku bukanlah 16April tapi 15April... 16April jadi special sebab 15April aku masih di rumah, sampai kolej 16April...Birthday kali ni lain daripada yang lain... Penuh dengan debaran, ketakutan....hahaha cehh aku pun mengade pergi mencabar berani lah kalau nak prank! hahaha aku salah orang sebenarnya...haha sape tak kenal Saifuddin a.k.a. Tajul seorang yang pantang dicabar... kalau dia cabar korang, kalau korang sanggup buat, dia akan tunaikan janji apa yang dijanjikan... kalau dia dicabar, memang dia berani je buat...hahaha cuak aku 

Cerita nya begini... lepas post-mortem teater, ada makan-makan... Malam tu
memang serius best!!! Tak henti ketawa! Kitaorang main cakap dalam english full, so nak berbual dalam english... aku rasa sampai 1 jam gak... tahu-tahu je la bila nak kena cakap english, nak cakap pun susah...huhu pastu sebelum post-mortem, berlakon plak jadi orang asing...ni ada sambungan citer sebelumnya... dan lepastu bincang sikit-sikit pasal short movie yang akan dibuat oleh batch kitaorang... tup tap terkeluar cerita pasal besday aku... ntah macamne aku boleh cakap
"Berani, buat lah!"
haaaaa aku masa tu tak tahu....hahaha

Hahahaha betapa sengalnya aku time ni...huhuhu pergi cabar lagi watpe...haha tapi dalam hati dengan harapan diaorang memain je....huhu pasal tunang tu... no komen la,,,hahaha aku tak tahu pun dia ambik gambar aku untuk bahan.... ingat dia ambik gambar coklat tu sebab cantik,,, rupanya terselit gambar aku di situ ye...

Lepas aku cabar dia buat kali ke-4, dia terus print screen perkataan aku tu,,,,huhu perhhh memang tak lah kan....hahaha siap ade troll face lagi tuh! aku tak tahu nak kata ape, buat je la "^^" hahaha pastu esok punye kelas aku tak datang sebab aku tak bangun pagi, ini lah akibat tidur lambat.... 

Haaa tuuu diaaaa rancangan baik punyerr kan....hahaha aku tak gerun la weyh....hahaha ;p
pastu makan coklat yang comel tu, ada lebih,,, terfikir nak kasi dak Tajul ni,,, hahaha pastu otak kreatif aku pun mula lah bercambah,,, -.-'
aku pun suruh Fakhri bagi dengan ada sedikit note...hahaha konon-konon nak ambik hati...

Haaaa ambek kau kena lagi skali....hahaha siot je... ada je benda dia nak buat... aku pasrah dan redha...haahahaha oh sebelum balik, ada lagi budak yang buat dajjal kat aku,,,, tengok status ni,,,hahahaha




Perhatian, ini bukan aku yang tulis ye,,, abess la semua perempuan pandang aku kerek.... perhhh ramai gak tak puas hati sebab aku menilai seseorang perempuan itu dengan mudah.....huhuhu sempat gak dak Anuar ni hack aku kat handphone.... geram giler!!!! Pastu aku pun balik ke rumah seminggu....yeahhhh


Pastu makin ramai la yang memikirkan nak buat apa kat aku ni....haha

Hahaha oklah... tiba masanya 16 April... hari tu buat aku tertanya-tanya jadi ke tak... sepanjang hari tu, aku penuh dengan tanda tanya....cuak tahu tak,,, bila dalam kelas, Tajul masuk kelas terus salam dengan nada untuk menakutkan.... haishhh dan agak bergembira sikit lah sebab hari tu ramai yang tak sihat termasuk aku... dan penolong ketua Troll, si Fakhri tak sihat sesangat.....haha aku ketawa dengan happy skali...haha

Malam tu aku kena ambik coverall,,, Maghrib aku dah cam tak larat,,, aku rasa badan aku dah mula panas... kepala berat so aku tekad, cam taknak pergi lah... nak tidur.... baru nak tido, Apis datang bilik... hmmm dia ajak skali sebab nanti takde member laki... dia tak biasa dengan perempuan... so aku pun teman la... tengah tunggu,,, tetiba...


Aku suka giler kek ni,,,hahaha terharu sebenarnya.... tak sangka korang buat kek gambar kartun favourite aku...huhu aku tak terkata sebenarnya ditambah lagi dengan mood aku yang sedang tidak sihat... 



Sambutan malam tu sebenarnya bukan untuk aku je tapi untuk yang lahir dalam bulan April jugak... Fitri dan Jijah,,,, heehhe ada dua kek malam tu,,,,huhu apa pun aku memang rasa tak puas hati sebenarnya korang sambut tak kena timing,,,cehhh huhu aku memang tak sihat malam tu so aku memang tak ceria sangat... aku cuba tapi tak boleh,,,,hahaha aku rasa nak baring je dah masa tu....huhu
Thanks kepada mereka-mereka yang buat sedemikian... Mira, Fany, Azie, Teha, dan sesape yang turut mengeluarkan duit.... :')

Dan setakat ni saya masih bersyukur sebab prank itu MUNGKIN tak jadi kowt... sebab aku tak sihat....hahaha dua hari MC... hehehe sampai kena marah ngan doktor datang klinik lambat... darah saya tinggi :-(

Mungkin stress, mungkin faktor pemakanan....

Lepas sambut tu, suruh Tajul datang bilik kalau nak kek tu,,,huhu dia tak dapat join sebab ada meeting... dia cakap, rasanya macam tak jadi nak prank aku,,,hehehe
"Kau ni mesti kat rumah banyak berdoa ek,,,abes ramai giler tak sihat dak kelas kita"
hahaha 

Pesanan untuk diri sendiri :
Umur semakin meningkat bermakna umur dah pendek serta countdown untuk mati pun dah hampir... Sentiasa lah fokus dalam hidup kenapa kita diciptakan untuk hidup kat muka bumi Allah ni... Cukup ke tak amalan tu, iman tu dah kuat ke....hmmm Alhamdulillah kepada Allah sebab masih beri aku peluang untuk aku bertaubat dan bermunajat kepada mu Ya Allah... Terima kasih juga pada semua yang wish dan doakan.... hehe

3 comments:

Noor Amirah Mohd Nor said...

penat tau x aku pujuk haffiz supaya bawak ko turun.. siap aku kne sumpah lg xkn prank ko.. klau x aku kne sambar petir.. huhu.. lg penat g amik coverall tu sorg2.. tp demi ko.. aku wat je.. ahaha

Noor Amirah Mohd Nor said...

ko lak bleh percaya haffiz ckp xbiasa dgn dak perempuan.. habis yg kte org duk berkepit sepanjang masa berdua sem lepas tu ape? hahaha

muezz@blaz said...

wowww siap bersumpah bagai,,,haha

dy xkate pun xbiase,,, cme aku pham la npe dy ajak aku,,, aku terfikir la dy kn kurang slesa dgn bnda2 cmni,,,huhu

thanks ;-)