Tuesday, March 13, 2012

Menghitung Hari....

بسم الله الرحمن الرحيم

Gembira jap....hehe nak citer pasal Ferret lagi ni,,,hehehe sekarang aku dah mula da cari homebreeder Ferret. Sebelum ni tak berani lagi tapi sekarang, agak ramai aku tanya kedai dan homebreeder pasal Ferret. Dan aku akan nyatakan bukan nak sekarang tapi insyaAllah dalam bulan Julai nanti atau sebelum puasa,,,,hehehe tak sabar rasanya nak memiliki dua ekor Ferret!!! Dah ada nama dah...hehe tapi nama ni aku simpan lama dah special untuk Ferret, serius!!!! Tak sabar nak guna nama tu ^^

*Yang bestnya, kalau korang nak tahu, pemilik Ferret ni kebanyakkan bukan Melayu dan kalau dalam Group pun always speaking,,,,hehe kali ni la aku guna english full even macam haram,,,,haha pastu kalau tak paham tanya orang lain,,,,haha tak salah kan? hehehe*

Semakin banyak aku kaji pasal Ferret, macam-macam yang aku tahu dan agak teruja bila dapat tahu Ferret Angora ada jual kat Malaysia???!!!!! Memang tak
lah kan.... sebenarnya spesis Angora ni dah lama masuk Malaysia tapi dia nak breed dulu, tak dapat gene Angora yang penuh,,,,mungkin ada tapi dia nak buat stock induk dyowang kowt... sekarang baru mula jual Ferret Angora... teruja owhhh tengok Ferret mereka... haihhhhh memang menguji nafsu ni!!!!

Tapi nak diingatkan harga pun mestilah meletop....haha entah la,,, masih difikirkan nak beli Ferret apa, tapi yang penting InsyaAllah Ferret tetap beli,,,,hehehe ni nak cakap sikit, tak sangka ladang Ferret tu kat Johor je... Taman Molek, Johor Bharu.... huhu nanti kalau berpeluang, nak pergi lah,,,,hehe Ferret Park ni kira breeder yang berkualiti tinggi la,,, antaranya dia akan pasang microchip kat Ferret, so kalau Ferret korang hilang kena culik ke masih dapat dikesan....huhu keburukan dia sebab kena mandulkan if kita beli dengan dia. Kebanyakkan kedai memang buat camni, akan mandulkan Ferret sebelum menjual.... ada buruk ada baik, tapi melihat dari segi perpesktif kesihatan, memang lebih baik dimandulkan if si pembeli dan pemilik beginner and amateur macam aku...huhu Ok jom tengok Ferret kat Ferret Park :




Kalau korang nak tahu, ni salah satu variation yang susah nak dapat, eh maksudnya kat Malaysia tak banyak spesis ni iaitu Ferret Angora Variation Panda... Ferret biasa pun ada variation Panda...huhu tapi ni tengok bulu dia gebu sikit....huhu ni lah yang paling aku minat,,,,hehehe ok tengok lebih dalam lagi.....



Haaaa tengok tu banyak stok seyhhhhhh..... comel blake!!!!! Berkenaan dengan menghitung hari tu....hehehe korang hitung la sendiri... aku kira untuk aku sendiri,,,,huhu ;-) apa-apa pun doakan saya berjaya membela sepasang Ferret dan berjaya menjaganya sehingga ajal tiba.....huhu


Kata-kata member dari owner Ferret yang sudi berkongsi experience bersama Ferret .... dia telah menaikkan semangat aku lagi,,,,huhu yerp terima kasih Cik Keli.... sangat teruja baca blog dia dan tengok gambar dia bersama Ferret.... ni blog dia Mido My Lovely Ferret


3 comments:

Noor Amirah Mohd Nor said...

wowowow...
hidung dia comel rase nak gigit..
nanti ko bela kat upm ea?
nak ikut klau ko nak bawak dia g jalan2..

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

Muez...aku doakan yg terbaik utk ko...
harap2 berjaya memiliki suatu hari nanti...
:'D

muezz@blaz said...

@amirah : jalan2 tu aku nk sensorang je....haha xpe la, nnt aku bawak gi kelas je la....

@arif : amin.... terima kasih ats doanya,,, insyaAllah :D