Tuesday, February 21, 2012

Aduhhh Sem 2

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah aku masih dikurniakan nyawa untuk hidup, masih lagi sempurna anggota badan... muhasabah diri kenapa kita masih diberi nyawa oleh Allah? Jawapannya kerana Allah masih bagi peluang untuk kita bertaubat setelah dosa-dosa yang kita tak pernah tinggal,,,hurmmmm masih bagi peluang untuk berubah, untuk beriman, untuk kumpul amalan sebanyak mungkin dan sudah tentu dia masih sayangkan kita... ;-)

Nak citer sikit pasal Jadual Sem 2.... errrrr aku rasa agak takut sehingga kecut perut serta tak lalu nak makan sangat dengan jadual kali ni,,,,hmmmm


Pertama kelas semua pagi.... oh yeah!!!

Kedua subjek banyak hardcore ; Biokimia, Anatomi, Akaun, Kimia Pertanian
Ketiga tempat jauh-jauh tapi kelas takde gap
Keempat hari Sabtu aku tak free!!!
Kelima banyak menghafal!!!!
Dahhhhhhhhh cukup la lima perkara tu!!!!!!!!! Even lima je pun rasa macam tak larat dah nak menghadapi nya,,,,errrrr

Percutian dengan Family pun aku batalkan... tengok macam tak mengizinkan... nak bawak pets lagi lah... dengan aktiviti persatuan lagi,,,, time sem 2 ni la banyak aktiviti nak buat.... sekarang merit nak dikuatkuasakan plak,,,,adoiyaiiiiiii banyak guna duit owh.....

Sebelum ni, kawan yang lain universiti semua pelik dan jeles sebab aku ni free je, ada masa berfacebook, edit gambar, buat video.... tapi kali ni aku rasa aku paling busy antara mereka.... ambek kau!!!! hehehe

Dan aku rasa badan aku nanti makin susut kowt sebab nak saving duit untuk anak-anak kelak,,,hahaha nampak sangat aku dah boleh naaa nak kahwin,,,,hahaha cuma tak dapat greenlight je lagi,,,, ;-p

Lepastu ada program yang aku sangat nak join,,,,,arghhhh baca bawah ni :


Aku nak sangat join dan jadi pelapis untuk kursus Sains Ternakan ni tapi aku taknak ambik risiko lagi kowt,,,,,hohoho cukup la.... kalau ada rezeki, tahun kedua nanti aku join la....huhu subjek aku banyak kena hafal dan study,,,, takpe la,,,, takde rezeki nak rasa experience tu sebelum praktikal,,,,hehehe

Tahu tak apa yang bestnya sem 2 ni,,,hehehe sebab belajar amali penternakan.... subjek ni baru la boleh ngam ngan kepala kan, lagi pun ringan je.... 1 jam kredit.....hehe nak tengok apa yang nanti aku buat? hehehe 
  • Amalan pengurusan ayam pedaging dan ayam penelur
  • Penanaman rumput pastura dan foder
  • Membuat silaj
  • Pengurusan Pemagaran
  • Penjagaan dan pengendalian rusa
  • Penjagaan dan pengurusan lembu tenusu
  • Penjagaan dan pengendalian kambing
  • Penyembelihan ternakan ruminan
Tak tahu la seronok dia macamne kan sebab belum lalui lagi,,,hahaha ok la family, sepupu sepapat, rakan-rakan lain, memang minta maaf la kalau tak dapat join apa-apa akitviti or program di luar,,,, Family aku tak dapat join pergi Kota Kinabalu, Rakan FB tak dapat join gathering pets *Banyak plak tu kali ni* errrrrr 

7 comments:

Noor Amirah Mohd Nor said...

sibuk pn smpat lg update blog..
haha

muezz@blaz said...

hahaha blom start pape lg kn,,,, mggu ni free la...

Hidayat MY said...

hahah..untungla tgk jadual mcm best je..ak sem ni pack kot jadual..tambah2 kena amik kalkulus sem ni..wakakakaka

ciss..kelab ternakan tu kalau dpt bg komitmen sabtu ahad bleh la join..ak xjoin pon..hmm..sbb weekend memang bz..tp untungla sapa yg join..dpt byk experience walaupun nnt dorg jd cam kuli sapu taik kambing...ahahahaha..larikkkkkkkkkkkkk

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

yelar tu....
tapi jgn lah menghampakan aku....
:'(

muezz@blaz said...

@hidayat : takutnya,,,,haha hmmm dah join da,,, tggu je info dr dyowang...

@arif : papepun xnak janji ape2,,,hehe

eazy_fizz said...

wey asal pack sgt jadual sem 2 ko nie? sem nie ko amek bape kredit hours ? mcm lebey 20 kredit jer ak tgok cozmcm double ak nyer jadual... hehehebe

p/s: even jadual ak x pack mcm ko tp kolej aknyer event mcm jadual sem 2 ko jer. penoh memnjang(^^)v

muezz@blaz said...

@fizz : 21 jam kredit,,,hehe bnyk kan,,,, ntah la,,, rase cam penat da ni,,, huhu