Sunday, January 1, 2012

Sambut Tahun Baru

بسم الله الرحمن الرحيم

For the first time sambut tahun baru dengan keadaan sebegini rupa,,,huhu harap sesangat tahun akan datang, sambutlah dengan cara yang lebih baik... Kali ni aku sambut tahun baru bersama Ustaz Azhar Idrus,,,hehe 


Lepas Isyak kitaorang pegi...huhu sebenarnya lagi bagos sebelum Maghrib dah sampai tapi terlambat sebab ada hal-hal tertentu....bagosnye sembahyang jemaah reramai kat situ,,, cuba bayangkan lau ada
konsert, perlawanan bola... ada sembahyang kat situ? Confirm-confirm la nak dapat tempat sanggup meninggalkan sembahyang,,,ish3 harap orang yang berkaitan dapat hidayah dari Mu Ya Allah~

Sampai dah lewat, so dapat tempat tak best la,,, dapat tepi... Ustaz ngan Zizan bukan nak pandang tepi,,,hehe tengah syok tengok, tetiba Bayep panggil, nak bergambar dengan Akhil Hay,,,hehe on je~


Masa ni boleh la snap pic sebab orang semue dok sibuk dengar ceramah,,,hehe tapi tak kisah sangat pun ngan Akhil ni,,, yang penting nak bergambar dengan Ustaz Azhar Idrus,,,,huhu tapi tak dapat... ye la banyak artis gak la kan, tapi yang lain tak bape ramai nak bergambar sangat,,,haha semua fokus utama kat Ustaz Azhar Idrus(UAI),,,huhu serius! 


Alhamdulillah semoga sambut tahun baru seperti ini diterima Allah dan diberkatiNya... lebih baik daripada pergi i-City tempat pasangan-pasangan tak halal,,,,hmmm dan tempat-tempat lain... pertama kali buat kat Malaysia camni,,, rasa macam tak percaya,,, ini Malaysia ke? huhu bukan selalu penuh ngan konsert bagai, terpekik-pekik,,, hmmm kalau lah kita mati time tu,,, Ya Allah,,, cuak!!!


Sebelum tu....
Bayep,Bangpi & Lulu pergi jumpa vet untuk Sandy(sugar glider) sebab ada sakit sebab ekor dia kat Cheras...so tetiba call cakap jadi nak ambik aku,,,huhu sebab aku umpan ada GPS,,,hehehe sebab diaorang  nak jenjalan gi kedai petshop,,,huhu sempat lah diaorang jenjalan kat UPM ni,,,huhu baru nak makan, tetiba dah sampai,,,hmmm so terpaksa la pergi tanpa makan tengahari,,,huhu pastu kat dalam kereta mula lah menggedik manja cakap lapar~ hahaha

Tempat pertama yang dituju Pet Safari, Ikano. Perhhh kedai ni memang aku dah lama nak pergi, selalu dengar-dengar je dari senior...huhu akhirnya dapat gak pergi,,, tempat sangat lawa~~~


Dalam ni sangat la lama,,,perhhhhh hahaha entah la, kalau dah pergi kedai petshop ni sebenarnya rasa cam susah nak balik, lagi-lagi kedai yang banyak pilihan dan aksesori,,, mata jadi kabur tak tahu nak tengok mana dulu,,,hahaha 

Semua teruja ngan Bearded Dragon tapi cuma sorang minah ni je dengan Katak,,,hehehe

Siyesly, ular ni buat aku melting,,,errrr nak sekor,,, wuwuwuwu

Burung ni pun jinak,,,hmmm best seyhh

OK,,, tengok dapat pegang macam-macam kan tapi ni sebab si Lulu kenal ngan owner kedai tu,,, member. So kitaorang dapat tempias sekali,,,hahaha untunglah,,,hehehe Tapi tak dapat aku ungkapkan betapa excitednya aku dapat pegang Bearded Dragon yang masih dalam wishlist aku,,,huhu bila dah merasa, mula lah fikir balik nak bela,,,haaaa tapi masih tak boleh ye sebab bilik aku nak pindah dah penuh so aku tak dapat nak bela pape untuk sem depan,,,hmmmmm

Tadaaaa sesangat eksited,,, ank curi je masok poket,,,haha

Huhu dalam ni agak lama seyh... semua seksyen macam-macam,,, tapi rasa paling lama masa nak cari harness untuk Prairie Dog Bayep,,,hahaha akak tu baik sangat layan,,,haha dah lah muda lagi tapi dah degree,,, yang terkejut nya dia Degree in Animal Science ok!!! tapi kat UKM,,,perhhh sempat mintak FB je,,,,hahaha nanti nak berkenal kenal,,,huhu jangan salah faham sude...

Dapat pergi satu kedai sebab lama tak ingat dunia,,, agak menyesal gak,,,eh tak menyesal! Yang penting even satu kedai pun, puas! dapat pegang macam-macam, sharing hobi cerita ngan akak tu, dapat cuci mata dan bersediakan duit untuk beli barang-barang Ferret,,,hehehe

Oh ye, sebelum terlupa, aku bernasib baik jumpa Dhab... Dhab yang dikatakan spesis biawak yang boleh makan,,hehehe serius lagi skali, aku sangat teruja berjumpa dengan haiwan yang comel ni,,,hehehe

Tuu diaaa,,,hehe jinak je,,, pegang-pegang tak marah pun

Ni buat makan,,,huhu entah bila aku nak cuba,,,

Lokasi di sekitar Dataran Shah Alam tempat ceramah UAI tuu,,,huhu

Aku jumpa rakan blogger,, dia ada bela Dhab,,,hehehe Zoo Negeri Bawabat

2 comments:

Hidayat MY said...

wauwww..da lama x p ikano..ahahah..
haha..xdpt pindah..bukan bilik single lelaki ada lagi ke..pompuan je yang dah abis..lelaki blok L6 n L7..sebab ada member pon nak pindah..hihi

muezz@blaz said...

eh ye ke? aritu tnye da pnoh,,, tp member pompuan yg tnye,,, alaa lau ade lg mesti da ttup tarikh da

huhu best ikano~