Tuesday, January 31, 2012

Hobi Bercabang Dua

بسم الله الرحمن الرحيم

Errr apsal bercabang dua? hahaha main tibai je hiperbola tu,,,hoho dulu hobi aku just memelihara pets tapi sekarang dah tambah lagi satu!!! Sapan duit aku,,,,errrr aku sekarang dah berminat juga untuk mengumpul collectible toys....haha mesti nak kata aku macam dak kecik la tu,,,, hahaha takde maknanye la hai... macam entry sebelum ni yg aku tulis Pelik Ke...?!. Ramai orang tak paham kekadang hobi seseorang tu,,, memancing, kumpul setem, fotografi, dan macam-macam lagi. Kekadang orang menghina atau kondem seseorang tu disebabkan hobi dia. Manusia jenis tu hanya nak puaskan hati dia, hati orang lain tak ambil kisah... So, selagi hobi tu baik, tak mendatangkan kemudaratan dan lagi baik kalau hobi tu
berfaedah kan,,,,hehehe dan nak diingatkan kalau hobi tu, jangan la terlalu taksub sangat, tu yang nampak salah...

So, apa citer hobi terbaru aku ney.... hahaha dulu aku pernah kumpul Pokemon,,, yup sangat berlambak!!! Memandangkan adik aku masih kecik, jadi bahan mainan dia,,, memang sangat hampeh dan geram la, banyak hilang!!! Pastu aku tak semangat langsung dah!!! Ermmm gambo takde plak ek,,,huhu so sekarang apabila dah meningkat dewasa ni, tengok ramai orang buat koleksi anime,,, perhhhhhh gile gempakkk!!!! hahahaha

Macam aku cakap sebelum ni, aku nak kumpul untuk Kamen Rider plak.... kahkahkah tapi berdasarkan Kamen Rider yang aku minat saje, sebab nak minima kan perbelanjaan aku ney,,, *berpada-pada dalam hobi* so sekarang aku dah ada Kivat... ni lah paling aku nak sampai termimpi-mimpi tau tak! hoho sangat comel!


Orang ketawakan aku dan cakap macam-macam  lagi,,,, haha watever la yang penting diri aku puas sebab puaskan hati sendiri, yang sibuk sangat tu tak yah dilayan sangat,,,hehe tau tak aku beli online, kata sampai esok takpun dua hari tapi dapat barang ni seminggu, pastu telefon aku siap marah aku kata tulis alamat salah, pastu aku bagi direction sikit, pastu tunggu la depan rumah, aku call balik, nak marah-marah aku plak,,,, aku pun agak rasa tercabar dan tinggikan balik suara aku,,,hahaha sengal nye orang tu, dah la tak reti tengok alamat, padahal alamat tu betul, pastu kalau tak tahu pergi la tanya orang ke,,, then aku tersalah tandatangan kat kotak orang lain, dia marah lagi,,, haha sabo je la aku~ then aku dah dapat benda tu *dalam hati gembira teramat* cakap terima kasih kat dia,,, tak tahu la hati dia kembali reda ke tak,,,,haha biar dia bengang ngan aku,,,, tak pasal-pasal nak marah orang.  Nama kelawar kat atas tu Kivat, boleh bercakap,,,,haha dan sekarang aku nak kumpul family dia yang len,,,, hehe bapak dia, adik dia, anak dia serta keturunan Kiva Rey yang jahat,,,, sebab ni la paling limited edition woah!!! 

Bapak

Anak

Adik

Keturunan Jahat

OK, selain tu, yang menyebabkan aku terjebak kembali dalam collectible toys ni sebab termasuk dalam group Kamen Rider Maniac tu,,,hahaha siot je kan,,, hari-hari tengok apa yang diaorang kumpul rasa jelez serta membuak-buak nafsu nak gak!!! hoho ok jom cuci mata tengok apa yang mereka kumpulkan tu....


Geram tengok koleksi dia ni! Siap dengan moto skali

Hoho favourite character,,,, hehe 

Yeahhh Semua form Kamen Rider W

Pleaseee nak ni sangat!!!!

Arghhhh sememangnya keluarga Kiva semua nya stylo dan gah!!!

Nak ni jugak!!!

OK, ni serius sebab ni aku nak sangat!!!!!!!!!!!!!!!

Haha teringat lawak mereka ni la....
Melting da neyh!!!

Hahahaha aku tak suka plak bila dah cuci mata ney,,,, makin memberontak suruh pokaikan duit ney tapi kalau ada duit pun, benda ni tak semestinya ada,,, habis sepantas kilat! Nasihat otai-otai kalau nak beli, jangan tunggu sebab benda ni semua limited edition!!! errrr kalau tak terpaksa beli online dari Jepun... huhu ni sepupu aku juga ada kumpul gak tapi bertemakan bas!!! Layan~


Sangat stylo bas ni,,,,huhu tak pernah terfikir collectible toys camni,,,, kalau tak sebelum ni anime je....huhu tapi bas pun susah nak cari.... memang setiap apa yang kita kumpul memang ada nilai!!! hehehe


5 comments:

Noor Amirah Mohd Nor said...

ei Ya Allah budak ni..
aku mati mati la ingat pet baru ke mase ko wat status kat fb aritu..
haha..
apa2 pun,
xkisah la apa pun hobi kau..
as long as ko xmengganggu orang len..

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

tau xpe...jgn hilang focus sudah...ngeeee~~~~

eh baud nyer bas pun ade....
best2....
:'D

muezz@blaz said...

Mira : hahaha mne boleh beli pets dr luar negara,,, yg boleh just yg mmg ade lesen dr malaysia utk jual,,, ;p

Arep : masih tidak hilang fokus nya.... hehehe

Noor Amirah Mohd Nor said...

mne aku tau.. kot ko ada kawan yakuza kat jepun tu ke.. leh ko guna wat export panda.. ahaha

Ana Farha said...

muez..muez.
haihh.!