Friday, December 30, 2011

Sunyinya Study Week

بسم الله الرحمن الرحيم

Sekarang musim study week,,, so kena study ke tak ni? Tapi nape cam tak rasa suasana study week pun? Keliling aku takde pun yang study weyh....hahaha itu lah yang aku cuba nak sampaikan ni,,, bukan apa, study week tu bukan semata-mata 24jam kau nak menghadap nota ke buku ke, tapi.....huhuhu

Study week di sini(UPM) tak semeriah cam kat matrik,,, sebenarnya agak sedih dan terkilan keadaan kat sini,,,huhu ye memang la kan, kat universiti tak macam kat matriks kena skema... huhu tapi bukan camtu yang aku maksudkan.... tak semestinya study week tu kau nak study je...

Sebenarnya teringat time study week kat Matriks,,, tu je,,,huhu

Study Group Aku ^^

Dean : Sebab dak ni lah aku rajin mentelaah buku prepare awal sebelum study week,,, ajak sabtu ahad gi study Kimia,Biologi... dan dia sangat kreatif! nota dia berlipat-lipat menyebabkan simple dan mudah baca serta tulisan dan point dia,,, perhhh memang terbaek! dan kalau aku tensyen ngan sesuatu subjek, mula lah dia reka citer, buat-buat citer bagi aku ketawa,,,,haha siyes even kekadang cerita dia tu, buat aku rasa nak pukul dia, lempang laju-laju,,,hahaha tapi selalu je dak ni kena cekik ngan aku,,,hahaha :p


Su : Disebabkan ketegasan dia lah aku study,,,,hahaha ye sebab dia lah aku terpaksa bangun pagi-pagi pastu terus study,,, pastu kekadang kalau aku ngantok, tido jap, dia kejutkan balik,,,  dari sem1 lagi suka ajak aku study kat surau,,, study kat surau best sebab ntah la nak cakap,,, rasa tenang je~ Su ni kekadang manje melebihi aku,,,haha takde sape boleh lawan manja aku kat matrik tu,,, sibuk je,,,kehkehkeh dan kepakaran dia adalah dalam bidang Matematik(budak Fizik la katakan)... selalu gak aku merungut dan dia marah kat aku,,,
ingat "ikot cara sendiri, jangan sibuk nak ikut cara orang lain(be urself)!" huhu dengan penuh redha aku terima,,,huhu

Epul : Ni serius kawan aku paling otai,,, errrr haha susah sikit aku nak mengade-ngade ngan dia,,, kena marah,,,,haha ok gurau eh... dia praktikum lain, so kekadang aku join la kuliah dia memalam... selalu jugak tidur bilik aku untuk study esok pagi,,,kekadang sampai malam buta aku tak larat,,,huhu kekadang kalau aku lepak malam ngan geng lain, sanggup tunggu aku kat bilik sampai tertidur,,, rasa bersalah plak aku... enjoy je taunye,,,,huhu aku ingat kata-kata kau selalu buat aku calm dan tak fikir benda-benda yang dah lepas,,,, yup thats right! ^^

Kitaorang berempat selalu yang menghuni di bilik study aras dua tu,,,,dah macam roomates aku ydah diaorang ni... Sebenarnya bukan mereka bertiga je,,, ada lagi,,,hehehe roomates aku, Bad-Jazz-Chun Wei serta bilik depan Salleh-Ijat-Shahir...huhu kekadang mereka menjeguk gak kitaorang kat bilik tu sebab diaorang ni semua genius, study sikit je pastu tengok tv lebih, movie, huha huha dan macam-macam lagi... tapi mereka buat aku hepy je time study week,,,huhu ade je permainan yang dibuat time bosan,,, kekadang gi library,,, kekadang gi bilik tutor...

Tak lupa gak Apiz yang serius study week fokus habis-habesan,,, study sensorang,,, tak boleh kacau kowt, rasa cam bersalah,,,hahaha tapi sebenarnya takde pape pun,,,hehe dan Amir, orang ajak study taknak, nak study ngan geng lain,,, ye la sape la aku ni kan,,,,hahaha

Jadual harian tika Study Week :
6.30am   : Bangun, sembahyang Subuh, pastu study,,,kekadang tidur gak,,,haha
8.30am   : Rasa cam lapar, gi beli sarapan turun bawah,,, huhu
12.00pm : Tidur jap,,,kehkehkeh
13.15pm : Sembahyang Zuhur berjemaah,,, alhamdulillah pastu lunch
******* : Lau penat dan bosan, main kejar-kejar,,,haha serius penat,,, cam sengal sebab suka cari pasal ngan aku,,,!
16.30pm : Sembahyang Asar berjemaah,,, alhamdulillah pastu main game,,,,hehehe
17.30pm : Jenjalan satu KMM,,, serius this is the best moment when in study week... menikmati panaroma KMM yang serba hijau,,,, takpun main badminton,,, takpun main basikal,,,, takpun dok usha orang yang diminati,,,,huhu
19.15pm : Sembahyang Maghrib serta dinner, pastu stay sampai Isyak...pastu aku akan lepak kat kafe dengan geng lain,,,(agak lama) yang mereka gi balik study,,,kehkehkeh menanti untuk aku pulang....hahaha aku ni terejal sikit bab-bab study,,,,hahahaha
12.00am : Tidur dengan aman

Study Kat Surau

Join Group Discussion Kelas lain,,,hehehe

Tengahari biasa la mengantuk,,,hahaha

Hurmm sama la,,, tengahari memang dugaan betol!

Lepas Dean tunjuk benda ney, hilang ngantok aku! (time besday aku)

Selalu lepak surau jap lepas Isyak

Makan angin bersama classmates

Best kowt main badminton ^^

Main Basikal pun best,,, tapi pancit jugak,,,kahkahkah

Jenjalan mengelilingi KMM

Diaorang bolehla semua ringan-ringan

Kejar kameraman,,,hahaha

Time ni la jatuhnya besday aku,,,,hampeh,,,

Selalu waktu malam sabtu ahad camni la meriah dia

Takde kerja nak hilangkan ngantok ^^

Geng Kuliah, belanja makan aku memang kerja diaorang,,,,haha muka tebal

Selalu teman aku tak kira ke mana,,,,heheehe

Diaorang pun cakap, study week diaorang tak seBest macam kat Matrik dulu,,,hehehe ye la kan,,, tak de aku kan,,,*perasan jap hahaha* tu la sape suruh gi pilih UTM, UMP,,,, dan aku plak sensorang kat sini,,,,,haha korang sekurang-kurangnya ramai member rapat seKMM,,,, apa-apapun semoga kita semua lulus dengan cemerlang dalam exam sem1 ni dan juga berjaya dunia serta akhirat.... aminnnn ;-)

Apa-apapun,,, ini nasihat aku... bila kita dah baca, dah faham, dah hafal dan testing power boleh jawab, dah usaha. Berdoalah dan bertawakal kepada Allah. Jika kita yakin sekalipun, yakinlah pada Allah, kerana seyakin mana pun kita, sebanyak mana pun kita hafal dan faham, kalau Allah nak uji dengan buat kita lupa atau blur, atau ada masalah, ia tak mustahil. Untuk mengelakkan kekecewaan, yakinlah pada Allah... Percayalah pada Allah kerana dia yang menguasai kita. ;-)


No comments: